Gallant Unicorn

Önskeoutfit - grå och ljusblå!

Okej, nu kör vi! Jag bad ju er att önska outfits igår, och det började ramla in kommentarer
direkt och då kände jag att ''Vad har jag gett mig in på? Jag gör inte fina outfits och alla som
läser min blogg kommer att tro att jag är nån idiot som tror att jag är bäst på att göra outfits...'' 
Och så vidare.. I alla fall, nu skrev jag ju det där så nu är det bara att ta tag i saken!
Jag tänkte att jag testar med några outfits och så får vi helt enkelt se vad ni tycker?
Och snälla, skriv inte ''Du är en tönt som skriver dåliga inlägg!''. Alltså, om ni tycker att
det är dåligt så skriv det, men skriv gärna vad du tycker är dåligt.
Eller vad som är bra och vad som kan göras bättre. Okej? Då kör vi!
 
Den första outfitönskningen (alltså, vad ska vi kalla det ens?) är från ''Ebba'' som ville 
se en grå och ljusblå outfit på den svarta Frisiska sporthästen!
Så här är den, tänkte berätta lite om hur jag tänkte när jag satte ihop outfiten med!
 
Hästen: 
Nu blev det inte så jättemycket grått i outfiten, anledningen till det är att jag saknar just grått till hästarna i spelet. Det finns en väldigt fin grå sadel som heter ''Galleriasadel'' men jag tycker inte att jag hittar något träns som ser rätt ut till den sadeln.  Så jag valde den här svarta sadeln med gråa inslag istället för helt grå utrustning. Jag har lite svårt för utrustning som har samma färg som hästen eftersom jag tycker att den flyter in i hästen då, men den här med gråa detaljer tycker jag funkar trots färgen!
 
Som ni ser så¨valde jag att låta bli benlindor. Det beror på att jag dels tycker att just den här hästen har fina tecken på benen som jag inte vill dölja, och så finns det inga benlindor i samma blåa nyans som schabraket. Det finns en hel del blå men inte i exakt samma nyans och ska jag matcha ihop lindor och schabrak så vill jag ha samma nyans, i alla fall på de lindorna som är helt utan detaljer!
 
Sadel - Gammal Jarlasadel från Tors spilta i Jarlaheim. 1950 JS/ 33 SC
Träns - Rustikt Jarlaträns från Tors spilta i Jarlaheim. 6300 JS/ 75 SC
Schabrak - Blå proffsfilt från Firgroves hästaffär i Firgrove. 7050 JS/ 81 SC
 
 Ryttaren:
När det gäller ryttaren är jag inte lika manisk med att matcha exakt samma nyanser eftersom man har fler små detaljer (så som handskar och mönster på tröjan tex) men jag vill ändå binda ihop ryttarens outfit med hästens utrustning genom färger och mönster. Tex inte en jättemönstrad tröja med ett schabrak med fem olika färger och mycket mönster utan jag vill hålla en jämn nivå på det!
 
 Hjälm - Svart trendhjälm från gallerian. 4000 JS/ 41 SC
Tröja - Blå citytröja från gallerian. 6550 JS/ 77 SC
Handskar - Blåvita stallhandskar från gallerian. 4050 JS/43 SC
Byxor - Gråmönstrade ridbyxor från Goldspurs butik. 3300 JS/ 37 SC
Stövlar - Svarta sportstövlar från The Fashion Barn i Silvergladebyn. 83 SC
 
 

Kommentarer
Postat av: Tove

Hej! Har lite outfits du kan göra: Lila och Vit + Frieser, Grön och Brun + Vit Morgan och Blå och Svart + Fux Islandshäst :)

2016-02-15 @ 14:18:51
Postat av: Elisabeth Westpoulos

Jätte fin :D

2016-02-15 @ 14:27:21 - http://jorvikelisa.blogg.se
Postat av: Ebba

Den var jättefin! :D Tack för outfiten <3 :)

Svar: Hoppas du blev nöjd :D
ssohaley.blogg.se

2016-02-15 @ 15:27:43
Postat av: Tess

Riktigt snygg outfit! Kanske man ska ta lite inspiration av den ;D :D

2016-02-18 @ 17:18:30 - http://thereselionwatersso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: