Gallant Unicorn

Vem vattnar de här?

Jag vet inte om jag skrivit om det här innan? Det är i alla fall något jag tänkt på sedan
första gången jag gjorde uppdraget där man åker släde och delar ut julklappar...
Det jag pratar om är blomkrukorna som står på pelarna där Jill och Jack står!
 
Bilden blev lite mörk, men ser ni vad jag menar?
 
 
Växer det ens blommor i de där på sommaren? Eller?Jag har faktiskt inte tittat.
Nu är det säkert flera av er som bara: ''Varför fokuserar du ens på en sån sak?'' 
Ja, alltså... Jag fastnar lätt för såna här små detaljer!
 
Men på riktigt, blomkrukorna sitter flera meter upp i luften. Om det skulle vara blommor i dem, 
vem skulle se dem förutom vi när vi åker släde. På vintern när ytterst få växter som man kan plantera
i en kruka överlever och är gröna. (Jag har ljung hemma irl, den är vissen men ser levande ut, schhhh!)
Och vem skulle vattna dem? Om vi ska vara helt ärliga, NPC:erna i spelet är helt sjukt lata och skyller
alltid på att det har för mycket att göra och gör i princip ingenting själva utan överlåter det till oss.
Så atteh. Vad är grejen med blomkrukorna? 
 

Kommentarer
Postat av: Elin Dragonfall

Det kanske är för att Alilens ska se det och tänka "Åh, dem var fina! Det betyder att vi inte ska attackera den här planeten"? För om det skulle vara så så har dem som ställde upp blomkrukorna där inte tänkt på att det blir vinter en gång om året...

2016-01-03 @ 12:51:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: