Gallant Unicorn

Moderatorer är ju bra, men jag vill kunna anmäla spelare från chatten...

Jag har lite delade åsikter angående moderatorerna som finns inne i spelet.
Jag tycker att det är jättebra att SSO tagit tag i chatten MEN jag har ändå lite att anmärka på...
Många gånger så tar det en bra stund innan de som missköter sig får en tillsägelse, många gånger så sitter spelare och anropar en moderator utan att något händer och spelaren eller spelarna som håller på att bråka/spamma/skrika i chatten fortsätter helt oberört med det som de håller på med...
När (och om) det än kommer in en moderator så börjar många tjafsa med den stackars moderatorn istället för att bara ta till sig av det moderatorn har att säga. Pinsamma människor som inte är vana att bli tillsagda?
Jag förstår verkligen inte hur man kan sitta och käfta mot någon som finns där för att göra spelet tryggt för alla...
(Bild på söta Summerrrain för att inte skriva en wall of text och för att dela upp stycket lite.)
 
En sak som jag saknar i spelet är en funktion som gör att man kan anmäla spelare direkt från chatten. Att sitta och fota chatten, skicka in bilden och sen vänta på att supporten ska göra något åt det känns inte hållbart. Jag har anmält spelare så många gånger, spelare som skrivit väldigt opassande saker. Könsord, sexuella saker, mobbning, påhopp och direkta hot. Saker som helt enkelt inte hör hemma i chatten på ett hästspel.
 
Klart man ska få prata om vad man vill, men man måste ändå kunna känna av vad som är passande och inte. Man kan inte hävda att man har yttrandefrihet och tro att man kan sitta och skriva exakt vad som helst på grund av det. SSO är ett spel som handlar om hästar och som riktar sig först och främst till yngre tjejer och killar. Av någon anledning så har en del lite äldre (de där som är 14-19 och är såååå vuxna trots att de antagligen inte har en aning om hur man startar en tvättmaskin) spelare fått för sig att de har någon sorts kall i spelet som innebär att de ska informera de yngre spelarna om hur världen fungerar. Bara sluta? Om jag hade haft ett barn som inte ens kommit upp i tonåren så hade jag inte uppskattat att någon liten snorunge satt och berättade om hur det var när hen förlorade oskulden/fick mens för första gången/söp sig full eller direkta rasistiska/homofobiska åsikter. Jag hade blivit så förbannad! Nu har jag ju inga barn, men jag anser ändå att man som förälder ska kunna lita på att det som står i användaravtalet till spelet som ens barn spelar följs. Och just nu så är det många som bryter mot det, och som tyvärr kommer undan med det. Jag förstår ju att SSO inte vill förlora pengar genom att stänga av betalande spelare. Men att stänga av chattfunktionen helt för de som inte kan hantera den tycker jag hade varit rimligt.
 
Jag menar inte att man ska skydda yngre spelare och linda in dem i bomull så att de aldrig ska behöva bli medvetna om det som händer i världen (IS har varit ett populärt ämne i chatten de senaste dagarna) men jag anser ändå att det ska vara den som har ansvaret för de yngre spelarna (målsman, lärare osv.) ska ha valet att introducera barnet (ja man är ett barn tills dagen man fyller 18!) för de sakerna. Någon som kan komma med ren fakta och statistik och inte bara sina egna åsikter... 
 
Jag tror inte det här har med ålder att göra, för det finns många yngre spelare som sköter sig jättebra men de blir ju ändå utsatta för det här dramat i chatten. Det jag tror är anledningen till att det blir en så stor grej av varje litet tjafs är att så många har så svårt att förstå när det är nog och bara ta en tillsägelse och gå vidare.
 
Talesättet ''behandla andra som du själv vill bli behandlad'' verkar inte vara något som fastnat i huvudet på de spelarna helt enkelt och jag tycker det är tragiskt att deras dåliga attityd ska gå ut över andra som bara vill spela och ha kul och inte få upp debattklubbens märsterskap när de öppnar chatten...

Kommentarer
Postat av: Abigail gladecamp

Så himla bra skrivet! Håller med dig till 100%! Att spelare i ett HÄSTSPEL pratar om sådana saker... 😡 Jag förstår inte hur don tänker. Älskar dig Haley! Du är bääst😘 Ha en trevlig dag

Svar: Tack detsamma :)
ssohaley.blogg.se

2016-07-19 @ 16:01:41
Postat av: Wilma Youngforest

Bra sagt, håller helt med dig på den här punkten! ò_ó

2016-07-19 @ 18:00:06
Postat av: Caz Lightninglund

Jättebra skrivet! Håller helt med dig. Det hade verkligen varit bra om man kunde anmäla folk via chatten, såååå mycket lättare liksom! Och att man hotar folk i ett hästspel? Alltså, tänk barnen som spelar? Det får dem att bli rädda ju! Älskar din blogg och din youtube-kanal💕 Hade' gött!

2016-07-20 @ 10:07:06
Postat av: Nora Slowhaven

Jag håller med till 100%! Att dem ska sitta och prata om när dem förlorade oskulden, det kan finnas barn som är kanske 7-8 år! Min lillasyster är 7 år, så satt folk och pratade om mens i chatten. (Hon visste inte vad det var då.) Och att dem ska hålla på och käfta emot moderatorerna (stav?) Jag tycker att spelare som inte följer chattreglerna borde stängas av från chatten i några dagar kanske? Du är bäst Haley ha en bra dag :D

2016-07-20 @ 11:47:28
Postat av: Caroline Catstorm

Bra skrivet :)

2016-07-20 @ 22:02:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: