Gallant Unicorn

Ibland vill jag bara byta server...

För ett år sedan så hade jag gett ett tvärsäkert nej på om jag skulle kunna tänka mig att byta server på mitt Haley Rainstorm-konto. Nu däremot? Det är så sjukt mycket folk så fort man ska göra uppdrag, de står i NPC:n som ger uppdraget och det börjar alltid skrikas och gapas. Det tar bort det roliga tycker jag. Många gånger kan man ju inte ens se NPC:n som man pratar med eftersom folk av någon anledning måste ställa sig PÅ honom eller henne... 
Det här är dock väääldigt lindrigt jämfört med hur det kan se ut, jag loggade in ganska tidigt så det hade inte hunnit bli så mycket kaos än...
 Så här såg det ut på FireStar:
 
Ser ni? Det som läser uppdragen står en bit bort, ingen har ställt sig på Steve. Lite mer respekt för varandra där än på AirStar skulle jag vilja påstå (och nej det beror inte på att det är färre spelare där).
 
Jag började ju spela på AirStar, det är min hemserver. Men, jag tror att om jag inte varit med i någon klubb så hade jag nog inte tvekat en sekund över att byta server till någon av de andra svenska servrarna enbart för att slippa dessa folkmassor av spelare som inte kan visa varandra respekt...
 

Kommentarer
Postat av: Cynthia Winterborn

Jag måste nu vara ärlig: Jag har lärt mig inte bry mig om detta längre. Oo Helt tråkigt, om jag skulle stå på Steve, men Wayne. Jag fick svaret en gång, när jag bad om mer respekt mot varandra och man skulle akta varandra, att jag kunde ignorera spelaren, som kostar bara några klicks. Det är otrevligt, jag vet, men jag är trött på detta på det här stället att vara bättre än alla andra. Kanske skulle du skicka in ett förslag, hur man kunde lösa detta problemet? T.ex. att alla NPCs är en kropp, som man inte kan rida genom. Eller man sätter en osynlig mur om dem XD Då finns med säkerhet en idé ;) Ha det så roligt fortfarande och en trevlig midsommar! /Cyndi

Svar: Jag skulle önska att alla andra spelare blev osynliga under alla uppdrag istället för bara på vissa, det är så tråkigt när man inte ens kan se vad man ska göra tycker jag! Har skickat in det förslaget många gånger nu men inte fått nått svar :(
ssohaley.blogg.se

2016-06-23 @ 17:39:08 - http://winterborn.blogg.se/
Postat av: Annie Puppypaw

Word! Alltså folk som bara: "Du kan ju igga så försvinner alla var inte så lat!", men snälla då kommer det hundra miljarder andra som inte heller kan visa respekt. Snälla bara akta på er. Tack.

Svar: Men lite så :/
ssohaley.blogg.se

2016-06-23 @ 19:04:43
Postat av: Charlotte Masterwater

Problemet är ju att folk springer mot NPC:n och sen när man klickar på den i farten glider man in i den, eller att man bara ställer sig mitt i den. Sen så när man ber folk att akta så säger dem bara åt en att igga, men de kommer fler hela hela tiden. Jag försöker att alltid ställa mig utanför PC: men om jag inte kan klicka på den måste jag ställa mig i den under tiden jag läser uppdragen. Sen att folk blir arga och spammar i säg med: "AAAAAAAAAKTAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!11!!!!!!!!" Hjälper ju inte direkt. Om folk kunde visa mer respekt oh bara ställa sig lite ifrån NPC:n så skulle problemet bli mindre. Men även fast man kan klicka på NPC:n är det ju tråkigt om man inte ser den, speciellt eftersom att många NPC's har fått nya animationer. Mer respekt och mer förstånd skulle nog behövas. Men en dölj alla spelare knapp skulle jag ändå föredra, inte kul att se 500 miljoner andra spelare göra samma sak som en själv.

2016-06-23 @ 20:57:38 - http://charlottemasterwater.weebly.com
Postat av: Hazel Oaklord

Haha förstår vad du menar, när jag var inne och skulle göra midsommaruppdragen idag (på Airstar) var det säkert 20-25 pers som trängdes runt Steve... XD

2016-06-23 @ 20:58:20
Postat av: Elvira Dragonstreet

Det är nästan lika illa på marschmallow cloud... Fast där finns det i alla fall någon typ av respekt och det värsta kaoset är oftast över dagen efter, så det blir ju lite lugnare

2016-06-23 @ 22:57:38
Postat av: Elvira Dragonstreet

Det är nästan lika illa på marschmallow cloud... Fast där finns det i alla fall någon typ av respekt och det värsta kaoset är oftast över dagen efter, så det blir ju lite lugnare

2016-06-23 @ 23:07:41
Postat av: Hedda Snowfire

Hur fick du ett konto på firestar?

Svar: Min kompis gjorde ett konto åt mig när hon var i Kina 😊
ssohaley.blogg.se

2016-06-23 @ 23:20:54
Postat av: signe swordstar

På fluffy unicorn är det kanske 5 pers i honom alla andra står runt om, ganska skönt

2016-06-24 @ 16:59:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: