Gallant Unicorn

De oöppnade butikerna i Skördebygden

Jag skulle ju försöka vända på dygnet och sova, det gick inget vidare...
Hur som helst, här är en sak jag tänkt skriva om ett tag - de oöppnade butikerna i Skördebygden!
 
Här är en lista på alla buriker som inte är öppnade i Skördebygden, jag har räknat med hela Skördebygden, alltså Epona med och jag har bara räknat med ställen som har den här skylten på dörren:
 
Här är hela listan:

Bedrövade Dew's Farm: 1
Jorviksstallets Arena: 1
Jarlaheim: 8
Fornåseborg: 1 (?)

Är lite osäker på vad det är men det är samma skylt som på butikerna...

New Hillcrest-stallet: 1

 

Ser ni hur sjukt många butiker det är som aldrig ens blivit öppnade?

De i Epona hade väl varit okej eftersom det området ändå är relativt nytt, men de i Jarlaheim?

Det känns som att SSO-teamet glömt av alla shoppingställen utöver gallerian...

 

Missförstå mig inte nu, jag tycker att gallerian är jättebra! Det är enkelt att hitta det man vill ha och så smidigt med en garderob så att man kan lägga i och ur saker på plats och inte måste ringa hem.

Men jag personligen tycker att det här bidrar till att delar av spelet dör ut.

 

Om du har byggt upp ryktet i Jarlaheim och det inte är några högtidsuppdrag där, går du då dit bara för att hänga? Hade det inte varit roligare om de nya sakerna fördelades ut lite över hela spelet istället för att allt ska hamna i gallerian? Innan gallerian kom så var det ju lite av en grej att man sprang till stället med de nya grejerna och tittade. Nu är det mer, jaha det har kommit nya saker till gallerian... Jag drar väl dit och kollar...Senare...


Kommentarer
Postat av: Rose Shadowlee

Jag har också funderat över detta länge, just om Jarlaheim för det känns så tråkigt att ett så mäktigkt ställe ska se så öde ut. Men så när jag spelade om uppdragen om kom till Jarlaheim så pratar de om den förra borgmästaren, hur bra hon va och hur allt var så bra i Jarlaheim. Sen försvann hon och allt rasa. Kan det vara så att SSO har gjort det här medvetet för att visa att allt inte är som det ska i Jarlaheim pga den försvunne borgmästaren?
Bara en fundering liksom XD

Svar: Ja det skulle ju vara en logisk förklaring :)
ssohaley.blogg.se

2016-03-29 @ 12:35:08 - http://roseshadowlee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: