Gallant Unicorn

När man inte ens kan se uppdraget men gör

Det kan väl inte bara vara jag som blir sjukt besviken när man inte ens kan se vad man gör under ett uppdrag på grund av antalet spelare som gör samma uppdrag samtidigt?
Igår så kom jag ändå in relativt tidigt och gjorde uppdragen så det var inte så många inne, 
men jag fick ändå ignorera så många att min ignoreralista blev full. Det förstör ju så himla mycket när
man inte får se det man gör i uppdraget. Varför kan de inte göra så att man bara ser sin egen karaktär 
under alla uppdrag? Jag personligen föredrar den typen av upplägg, för om man ändå inte kan se vad man gör under uppdraget, vad är då meningen med att lägga in nya roliga animationer för NPC:erna?
 
Så här såg det ut för mig under uppdraget, ha i åtanke att jag loggade in tidigt och hade ignorerat massa spelare:
 (Jag rensar alltid min ignoreralista innan jag loggar ut!)
 
Jag gillar inte att behöva ignorera spelare, dels för att det tar tid och dels för att jag tycker att det är tråkigt att man ska behöva ställa sig och ignorera andra som gör samma uppdrag innan man kan fokusera på uppdraget (ja ni får gnälla över att jag gnäller nu, men jag stör mig på det här!).
 
Det hade varit så mycket roligare om man bara såg sin egen karaktär under hela uppdragsslingan och kunde se NPC:erna ordentligt och vad man göra till 100 % hela tiden tycker jag...
 
Jag har ju flera konton så många gånger händer det att jag väntar med att  göra uppdrag på de andra kontona. Dels för att det blir tråkigt att göra samma uppdrag direkt efter varandra och dels för att det blir så mycket roligare när det inte är så många som gör uppdragen senare...
 
En lösning skulle ju vara att vänta med att göra uppdragen på alla kontona men jag tycker ju att uppdrag är jättekul så jag vill inte vänta. När man dessutom håller på att bygga rykte med en fraktion och får ryktespoäng för uppdragen så känns det ju så där med att vänta.
 
Vad tycker ni om det här?

Kommentarer
Postat av: Tindra Purplenight

Jag fick ignorera flera igår med (rensar innan jag loggar ut med) men asså det var DUBBELT så många o kanske mer när jag gjorde de och ändå var jag ganska tidig. Blir så trött på att nått som ska vara kul blir så... :( Kramar till dej

Svar: Ja precis, det tar liksom bort en del av glädjen med uppdraget... Kramar till dig med :)
ssohaley.blogg.se

2016-03-31 @ 08:39:47
Postat av: Charlotte Masterwater

Jag tycker att det förstör mycket av ens upplevelse när man gör nya uppdrag. Det blir liksom: "Nu ska du gå och rädda Jorvik helt ensam, men det kommer bli svårt för att du ser inget för de 23567675 spelare som står ivägen."

En dölj alla spelare knapp/funktion skulle vara helt möjligt eftersom i vissa cutscenes eller som nu i bunkern så döljs alla spelare. Sen skulle man kunna ha flera alternativ så som "Dölj alla utom vänner", "Dölj alla utom klubb", Dölj alla utom grupp" och så självklart dölj alla. Jag själv skulle nog nästan alltid använda Dölj alla om en sådan här funktion kom, och om den skulle kosta sc, skulle jag gladeligen betala.

Det blir ju så otroligt tråkigt att man måste vänta med att göra uppdrag bara för att i huvudtaget kunna se vad man håller på med.
Kram kram
/Trött på att inte få rädda Jorvik själv
PS; Din blogg är jättebra, kollar in på den nästan varje dag <3 ^^

Svar: Jag känner precis så som du skriver! Jag skickade in just det med att dölja andra spelare till supporten för kanske nått år sedan, och jag fick svaret att det skulle förstöra spelupplevelsen. Att jag inte ens kan se vad jag gör under ett uppdrag förstör spelupplevelsen och alla vill inte var omringade av folk hela tiden. Men de verkar inte förstå hur mycket det här förstör för oss och det tycker jag är otroligt tråkigt :(
Tack för dina kloka och fina ord och kram tillbaka :)
ssohaley.blogg.se

2016-03-31 @ 09:00:34 - http://charlottemasterwater.weebly.com
Postat av: Sofia Eveningsmith

Jag och min kompis gjorde uppdragen men det var halvt omöjligt för det var så m ånga spelare. Jag vill att man kanske kan ignorera alla alla utan sina vänner alla utan dom i gruppen och alla utan dum i klubben. Underlättar när man filmar och uppdrag ^^

Svar: Ja precis! Vi får nog gå ihop och förklara för SSO-teamet att det inte är någon mening med att de gör nya roliga uppdrag för oss när vi ändå inte kan se vad vi gör :P
ssohaley.blogg.se

2016-03-31 @ 09:13:49
Postat av: Amedea Misthaven

1. Tycker det är så sjukt irriterande jag med!
2. Jag är typ med på din bild
3. Om du red på en islänning så kanske du la märke till att hon under vagnen flög ovanför hästen, istället för att sitta på..

Svar: Haha men åh, måste testa att göra uppdraget med Islandshäst på mitt andra konto :D
ssohaley.blogg.se

2016-03-31 @ 09:36:30
Postat av: Potatispaj

Det skulle vara fab med en sån knapp, fast ett problem nara; då kanske alla skulle ha den på hela tiden, och om den då skulle funka som att ignorera, så skulle typ ingen se nån.....

2016-03-31 @ 09:42:59
Postat av: Potatispaj

Bara*

2016-03-31 @ 09:43:39
Postat av: Sally l

Jag håller med helt. Jag har mailat in till sso teamet om en ide. Dom skulle kunna ha en dölja spelare knapp så när man trycker på den så försvinner alla i på hela servern.. Kramar till dig<3

2016-03-31 @ 11:24:25
Postat av: Sally

Jag börjar tycka det är lite faktiskt till och med tråkigt med uppdrag 1 jag orkar aldrig läsa hela konversationen mellan mig och karaktären för det blir för mycket stress med alla folk ÖVERALLT 2 tex när man gör huvuduppdrag då är det ju meningen att DU ska rädda jorvik men då såklart springer det ju runt massa spelare och förstör stämningen helt. Min igga lista blev full på typ 2 min igår tack vare folket .. Massa kramar till dig<3

Svar: Ja men precis! Kram
ssohaley.blogg.se

2016-03-31 @ 11:33:25
Postat av: Cecilia Gladefield

Håller med, förstör känslan att man är den utvalda när hundrasjuttio andra människor är i vägen xD Fortuna uppdragen var katastrof där såg man verkligen nada... Vi som känner så här får alla tillsammans skriva in till support och förklara att detta är jobbigt för oss. Tänker jag göra iaf ;P

Svar: Ja, de borde ju lyssna då :)
ssohaley.blogg.se

2016-03-31 @ 12:36:55 - http://jorvikhantverkaren.blogg.se
Postat av: Zoe Mightystar

Själva uppdragen enligt mig var ganska roliga men stämningen förstörs ju när man inte ens kan klicka på uppdragsgivaren.

Skulle vara mycket bättre, och enklare om man kunde få vara själv på Jorvik ett tag medans man gör uppdrag, filmar etc. som både du, Charlotte och Sofia nämnt i komentarerna innan.

Ska nog ta och skriva till supporten som du gjort och se om jag får samma svar, kanske lite onödigt men nu vill ju jag ha den här funktionen så gärna. ;)
Om supporten nu tycker det "förstör spelupplevelsen" får de vill hitta på något annat sätt att fixa problemet, för jag orkar inte sitta och ignorera spelare varje gång jag ska göra ett nytt uppdrag.
Aja, det var väl lite om vad jag tyckte iaf :P

Svar: Ja det känns ju som att de borde lyssna på sina kunder om flera skriver in det som ett önskemål :)
ssohaley.blogg.se

2016-03-31 @ 18:01:10
Postat av: Matilda Southtree

Du borde göra en bild till instagram och skriva typ "repost this picture under the tag #SSOWeWantAHideAllPlayersOption if you want a function to hide all players/all players except friends/club/group!" Då kanske SSO skulle förstå att det där är något som typ alla BEHÖVER

Svar: Ja det kanske skulle få dem att öppna ögonen för problemet :P
ssohaley.blogg.se

2016-03-31 @ 18:45:24
Postat av: Tanja Riverbell

Får fatal.. HAHAHAHA! xD

2016-03-31 @ 19:21:08 - http://tanjariverbell.blogg.se
Postat av: Bianca Waterlund

Jag tycker att dölja spelare funtikoinon vore bra men man kan välja att visa hela klubben eller vänner eller grupp och att man ska kunna skriva in namn på de som man vill visa med. Perfekt när man ska göra film<3

Svar: Men eller hur? :)
ssohaley.blogg.se

2016-04-01 @ 16:04:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: