Gallant Unicorn

Vad är grejen med alla udda färger?

Okej nu ska jag gnälla lite igen, kanske borde döpa om min blogg till ssognäll.blogg.se?
Haha näe men grejen är den att jag blir lite irriterad på att så mycket av den nya utrustningen är
i väldigt, eh, extrema och udda färger? Jag vill ha min utrustning så verklighetstrogen som möjligt
och det är ju inte det lättaste när det finns så få set (alltså sadel och träns) i neutrala färger som faktiskt
matchar ihop. Det finns jättefina sadlar och träns i bruna nyanser men väldigt få som faktiskt har samma
nyans och ser ''perfekta'' ut ihop. Jag vill inte ha olika nyanser på sadel och träns...
 
Det jag menar med udda färger är till exempel det nyaste i gallerian:
Jag älskar formen och detaljerna på den här sadeln, men alltså färgen?
Samma sak med tränset som hör till:
 Och den här westernsadeln:
 Och tränset till, vad hände med tränsen utan nosgrimma?
Man kan ju absolut ha ett träns med en nosgrimma på till en westernsadel, men jag tycker det ser lite klumpigt ut?
 
Jag menar inte att de ska sluta lägga till färgglad utrustning för jag förstår ju att andra kanske tycker att den är jättefin. Alla gillar ju olika saker, men jag skulle önska lite mer variation med mer brunt och svart!

Kommentarer
Postat av: Rose Shadowlee

Jag har också känt att det har varit alldeles för mycket orealistisk utrustning på senaste tiden. Lite frustrerande att det nästan aldrig går att matcha med en något annat, utan det är bara det som tillhör settet som gäller. Nästan samma sak med kläderna.
Skulle hellre se dem lägga mer energi och kreativitet på att göra olika varianter av sadlar och träns. Det finns så olika former av träns i verkligheten, och vi har två modeller. Lite trist...

Svar: Ja men precis!
ssohaley.blogg.se

2016-03-03 @ 20:58:21 - http://roseshadowlee.blogg.se
Postat av: Matilda Southtree

Det finns... 4-6 träns med "diamanter" på, och det finns ETT svart sånt med engelsk nosgrimma, men det är grått... Hade velat se fler såna, med diamanter i fler färger, och mindre (små) diamanter

2016-03-04 @ 08:07:36
Postat av: Matilda Southtree

Elr ja det finns ju ett svart sånt, men de vita bitarna på det är på sidostycket också, det vill jag inte ha. Pannband och nosrem ska det vara!

2016-03-04 @ 08:08:54
Postat av: Cecilia Gladefield

Håller med, tycker också om mer realistiska sadlar och träns. Helsvarta och helbruna träns är enkla att matcha till vad som helst. De nya färgglada grejerna är inte lika lättmatchat och såklart man är glad för dem som verkligen gillar färgglatt men variation behövs verkligen. Alla har ju inte samma stil ;P Samt så önskar jag verkligen att de kunde lägga in bettlösa träns i spelet då jag tycker att vissa träns inte alls ser bra ut med gigantiska bettringar som sitter fel och så skulle det vara trevligt med mer variation ;P

2016-03-04 @ 08:48:24 - http://jorvikhantverkaren.blogg.se
Postat av: Filipa GC

Jag vill också ha verklighetstrogen utrustning. Sedan vill man ju ha färj på schabrak och lindor. Men håller helt klart med.

2016-03-04 @ 18:27:46
Postat av: Potatispaj

GUD, VILKET FINT SETT DET FÖRSTA ÄR!!

2016-03-04 @ 18:30:29
Postat av: Daniela Silvergarden

Jag hoppas att du inte tar det här på fel sätt, jag menar verkligen inte att vara elak(för det är inte min grej;))
Vill du ha en hammare? För du är en gnällspik ;) Som sagt, jag hoppas du tar denna kommentar med ro <3

Svar: Haha jag vill ha en hammare! :P
ssohaley.blogg.se

2016-03-05 @ 16:50:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: