Gallant Unicorn

Firar ni er mamma idag?

Min mamma fyllde år igår, men eftersom jag var så himla sjuk igår så kunde jag inte åka och fira henne.
Är fortfarande förkyld, men det är inte lika illa som igår så jag funderar faktiskt på att åka förbi och lämna hennes presenter idag när det ändå är mors dag. Kanske kan kasta paketen från bilen så ingen riskerar att bli smittad? Haha näe, så farligt är det nog inte, hoppas jag?
 
Hur som helst, firar ni er mamma idag? Jag firar faktiskt inte bara min mamma utan även skickat hälsningar till min svärmor och min moster. Även om de inte är mina mammor så är de ändå kvinnor som jag tycker förtjänar lite extra uppskattning idag. Man behöver ju inte vara någons biologiska mamma för att vara en bra förebild. Sen tycker jag att det är viktigt att komma ihåg att man kan sända en tanke till de mammorna som inte längre finns kvar på jorden. Jag brukar tända ett ljus för min mormor på morsdag. Jag är varken religiös eller tror på andrar direkt, men det känns ändå bra att sända henne en tanke just idag :)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lottie Snöfödd

Jag uppmärksammade faktiskt min mamma på morsdag för första gången i mitt liv det här året. Hon fick ett Morsdagspaket från Unicef och ett telefonsamtal då hon bor för långt bort för spontana besök.
Sedan får alltid mormor uppmärksamhet på något sätt för det är ändå henne jag växt upp med, och hon som uppfostrat mig.

Svar: Det låter väldigt fint :)
ssohaley.blogg.se

2016-05-29 @ 15:56:20 - http://snowborn.blogg.se
Postat av: Mandy Macforce

Haha, hade ingen aning om att Finland och Sverige har morsdag på olika dagar! Och eftersom jag bor i Finland firade vi morsdag för flera veckor sedan :)

Svar: Haha näe det verkar var på olika datum överallt :P
ssohaley.blogg.se

2016-05-29 @ 16:10:11
Postat av: signe swordstar

Min mamma fick två lila ljusstakar och en bukett blommor, min mormor fick en staty av två ekorrar i plast för hon gillar sånt.

Svar: Vad fint :)
ssohaley.blogg.se

2016-05-29 @ 16:42:23
Postat av: Ellie Cloudforce

Ja jag har firat min mamma!

2016-05-29 @ 18:07:11 - http://ssoelliecloudforce.blogg.se
Postat av: Riley C

Jag firade! Vi köpte tårta med chokladhjärtan på och hon överraskades också med lite cider på morgonen😉

Svar: Mysigt :)
ssohaley.blogg.se

2016-05-29 @ 19:51:25 - http://appeljuice.blogg.se
Postat av: Christelle

Jag bor i Finland så jag har redan firat min mamma för några veckor sen. :)

2016-05-29 @ 20:37:33
Postat av: Elly

Ofc, mamma behöver ju lite uppmärksamhet från sin dotter ibland. Min mamma fick en ljusrosa tröja och svartvita tunna shorts!

2016-05-29 @ 20:39:51
Postat av: wilma ponylund

Min mamma är död så jag grattade min farmor istället <3

2016-06-04 @ 22:06:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: