Gallant Unicorn

Har ni snö än?

Jag har en viss förkärlek för hösten och vintern, redan i början av sommaren så börjar jag längta efter Halloween. Sedan när Halloween är över så kommer min längtan efter snö. Nu har vi fått snö där jag bor, för några dagar sedan så började det snöa men då var det fortfarande så varmt både i luften och på marken att den snön smälte bort direkt när den landade på marken. Nu däremot så är det lite kallare ( - 6 grader senast jag tittade idag) och snön ligger kvar på marken. Och jag blir genuint lycklig av snön! Och så kommer den där funderingen över när snön ska komma till Jorvik. Helst innan Lucia, Luciatåg bland gräs och blommor känns ju så där va? Jag får hela tiden påminna mig själv om att det är ett tqag till julen, men det är ju så mysigt! Jag kom att tänka på en sak, de nya stallen kommer ju att komma innan jul tror ni det kommer vara pyntat inne i stallen med? Det brukar ju sitta girlanger och ljus utanför stallen och inne i stallen som NPC-hästarna står i... Jag ska i alla fall pynta med lite granris i Dixies box haha!
 
Annars då? Jo det har blivit väldigt lite spelande för min del de senaste dagarna... Har haft Therese Fishgirl hemma hos mig och idag har vi spenderat dagen med att spela Pokémon Go och bara mysa. Jag var på ljusbehandling för mina fötter för första gången idag med. Det var mindre läskigt än jag trodde att det skulle vara men just nu har jag ont i mina fötter, det känns som om jag legat och solat fötterna i flera timmar så det svider... Efter jag varit på hudkliniken så åkte jag och Fisky (ja vi kallar henne det irl med haha) och jagade Pokémon.
Vi fick några bra fångster i alla fall! 
 
Nu på kvällen så loggade jag in på SSO för att ta lite bilder och tömma min brevlåda, appen fungerar inte som den ska för mig och det gör mig lite sur. Det var ju så himla smidigt att kunna svara på brev via appen och hålla koll så att inte brevlådan blev full... I morgon ska jag ta tag i levlandet av min senaste häst. Det är på tiden nu! Hur som helst, jag hoppas ni haft en bra dag! 
 
En av bilderna jag tog idag (ja jag har pillrat lite med den i efterhand), vad tror vi om det här stället?
Jag hoppas att vi kommer få veta mer om det i framtiden!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Vi har snö och jag tycker att det är jätte mysigt, man vill lixom bara mysa ner sig och lyssna på julsånger😍 Hoppas det blir bättre i fötterna!💕

2016-11-07 @ 21:30:44
Postat av: Saga

Som kallast idag var det -13 och mörkt solen går upp vid ungefär 8 och går ner vid 15 så kolsvart ute när man vaknar och tror de e mitt i natten.. heh

2016-11-07 @ 21:33:40
Postat av: Tilda Diamondfield

Det började snöa här kl 20.00 ungefär, nu e jag lycklig *.*

2016-11-08 @ 21:25:59
Postat av: Bambi Ponyforest

Det började snöa första november och det har bara fortsatt så de e mellan -3 och -15 och 2 dm snö ungefär :D

Svar: Åh, mysigt! :D
ssohaley.blogg.se

2016-11-09 @ 18:54:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: