Gallant Unicorn

Hur man lägger in en video från Youtube på sin blogg

Jag har fått frågan om hur man delar en video på sin blogg och tänkt att ''det kan jag ju skriva ett inlägg om'' flera gånger. Sen har jag glömt det haha, jag och mitt minne alltså... Men nu fick jag frågan igen idag så nu ska jag banne mig skriva inlägget på en gång innan jag glömmer!
Jag måste dock erkänna att jag enbart har erfarenhet av blogg.se,
så jag vet inte hur det fungerar på andra plattformar...
 
Hur som helst, så här gör man:
Först letar du upp videon du vill ha på Youtube, sedan scrollar du ned lite tills det ser ut så här:
 
 
 
Klicka på knappen i mitten, där det står ''Dela''.
 
 
Då kommer det att se ut så här:
 
 
Nu klickar du på knappen i mitten igen, där det står ''Bädda in''...
 
Nu kommer du att få upp en kod för videon, vill du ändra storlek på videon så klickar du på ''Visa mer'' under koden.Då kommer du att få upp den här rutan, storleken som passar din blogg beror helt på vad du har för design så det enklaste är att testa dig fram...
 Nu markerar du koden (det är viktigt att du får med hela koden, annars kommer det inte att fungera) och sen klistrar du bara in den i ett inlägg på din blogg och sen är det klart! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: