Gallant Unicorn

Nya hemstallet

Asså hörrni, jag antar att ni redan sett, men titta igen!!!
 
 
Åh det ser så fint ut! Jag kan knappt vänta, varför är dagarna så långa? Okej, det är inte alls lång tid kvar men det känns som en evighet nu när det är så nära? Det känns liksom lite overkligt att vi snart kommer att få utforska vårt eget stall! Nu när vi vet att det kommer på onsdag så känns det ju lite onödigt att analysera varenda bildruta i videon, vi får ju ändå se på onsdag liksom? Men, jag tänkte ta upp de sakerna jag ser mest fram mot! Det som jag ser fram mot allra mest är faktumet att vi kommer kunna ha fler hästar i stallet, det kommer bli så himla mysigt att kunna ha de hästarna man gillar mest inne i stallet och slippa hästön helt!
 Det första och mest uppenbara (antar jag?) är storleken på stallet. Hur fantastiskt?
 Den andra saken jag ser fram mot är ljuset! Det ser så ljust ut inne i stallet, i alla fall på videon!
 En sak som jag verkligen hoppas på är att det inte ska glittra massor runt boxdörrarna (ja just det, BOXdörrarna, så underbart att slippa knöggla in fem hästar i samma ''spilta''!) för det skulle störa mig lite. Inte så mycket att jag skulle lägga ned tid på att gnälla om det, men liiiite. Det där blå glittret asså...
 En separat sadelkammare? Som vi har längtat haha!
 Är det här vad jag tror att det är? För i så fall så kommer jag att bli såååå lycklig! En foderkammare hade varit perfekt då man just nu måste springa runt med hö och annat i väskan...
 Det första jag kom att tänka på när jag såg det här var ett klubbrum, men jag tror ju inte man kommer kunna bjuda med sina polare in i stallet (även om det hade varit mysigt!) så jag antar att det är någon form av, ja... Fikarum haha? Det ska bli spännande att se om det går att göra stallet mer personligt, tänkte på den här intervjun som kom upp i mars i år (guuuud vad det här året har gått fort ändå?). 
Orkar du inte läsa hela så är det det här stycker jag syftar på:
 För min del spelar det inte så stor roll om vi kommer kunna ändra och fixa, visst det skulle absolut vara kul, men jag är mer än nöjd över faktumet att de ens uppdaterar hemstallen haha!
 Vågar vi ens hoppas på att man kommer kunna duscha sin häst? Jag vet att jag skickade in det som förslag redan 2012 någongång att man skulle kunna duscha sin häst och att det då skulle ta längre tid innan den behövde ryktas igen. Eller så hade det bara varit en rolig grej, spelar ingen roll för min del, det ser så fint ut att jag liksom inte bryr mig om i fall det går att ''använda'' eller inte...
 Sist, men absolut inte minst, namnskyltar på boxarna? 
Känner att jag kommer behöva byta namn på vissa av mina hästar nu...
Vissa namn är så ''fula'' att jag inte vill ha dem synliga på boxarna ehe... Men det blir ett senare projekt!
 
Jag känner att jag kommer spendera flera timmar med att bara fixa och titta på saker på onsdag.
Vad ser du fram mot mest? 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Amelia Eaglefeather

Ligger med halsont men är ganska uppbokad imorgon så troligtvis klarar jag av att släpa mig till datorn på onsdag (om inte sso får för sig att stänga ner servrarna i 24 timmar, då blir jag lite less :DD

2016-11-28 @ 19:52:57
Postat av: April Beedew

Varför har de satt sadlarna åt fel håll i sadelkammaren? Hahahaha men tycker det är så fint! Märkte inte namnskyltarna, måste byta namn på några jag med ehehehe

2016-11-28 @ 20:35:27
Postat av: Bambi Ponyforest

Boxarna och de andra rummen i stallet! Är också ledig hela onsdag så *-*

2016-11-28 @ 21:58:54
Postat av: Cecilia Gladefield

Att ta hem alla mina hästar har 11 (eller var det 12? xD) Så kommer vara skönt att ha alla hästarna hemma och slippa hästön ^^

2016-11-29 @ 08:26:02 - http://jorvikhantverkaren.blogg.se
Postat av: Ivy Yellowcake

Ihh det ser så fint ut! Är taggad till max på typ allt.
En sak jag undrar är dock, vart är ströet i boxarna?

2016-11-29 @ 16:29:00
Postat av: Emma Mousefall

ALLT :D

2016-11-29 @ 18:26:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: