Gallant Unicorn

Nu är hon hemma

Äntligen är allt klart så att jag kan visa er, idag på morgonen så hämtade vi hem min häst! Eller ja, min ponny haha! Det tog lite över två timmar att köra dit men att lasta var väldigt smidigt. Hon bara trippade in i transporten med spetsade öron och började leta efter hö... Hon stod jättesnällt hela vägen hem, även när jag stannade till på Hööks för att köpa ett regntäcke. Det börjar ju bli ordentligt kallt nu och det har regnat konstant i flera dagar... Efter en blixtvisit på Hööks så fortsatte vi hem. Eller ha, hem till min mamma där stallet är. Jag kan egentligen inte berätta så mycket om ponnyn för er för jag vet inte så jättemycket själv... 


Hon heter Dixie, hon är 5 år gammal. Hon är korsning mellan Knabstrupper och något mer och hon är en D-ponny. Det är väl egentligen det jag vet om henne... Men jag ska försöka forska lite så får jag uppdatera er om något dyker upp 😊 Det jag fastnade för hos henne var hennes lynne och sätt att vara. Hon är lugn och trygg men samtidigt nyfiken. Och kelig! Jag har aldrig träffat en så kelig häst innan! Ni kommer få stå ut med Dixie-tjat ett tag. Jag är ju liksom nykär? 😘

Kommentarer
Postat av: Esmeralda Silverforce

Grattis Haley! Ser ut som en superponny!

Svar: Tack! Har fortfarande inte riktigt tagit in att hon är min haha, ska bli kul att lära känna henne 😊
ssohaley.blogg.se

2016-10-22 @ 18:11:22 - http://monokerus.se/
Postat av: Anonym

Vad fin hon är :)

Svar: Visst är hon? Väldigt skitig just nu dock ehe 😂
ssohaley.blogg.se

2016-10-22 @ 18:21:02
Postat av: Anonym

Åh så söt!😍

2016-10-22 @ 18:49:15
Postat av: Rebecca Bluenose

Åh vad söt! Hoppas ni får kul tillsammans! (Och inte behöver åka till Ultuna en stup i kvarten, som jag själv... Har nämligen en häst i släpp därback som nästan tagit sönder en cena i en kota...) Lycka till!😅😘

Svar: Men usch, hoppas det gått bra! Och tack :)
ssohaley.blogg.se

2016-10-22 @ 19:53:32
Postat av: Tove Appledotter

Så söt! Vi är fodervärdar på en knabstruper korsning som är väldigt lik dixie! Fast svart/brunt där det är grått på henne :)

Svar: Haha åh 😊
ssohaley.blogg.se

2016-10-22 @ 20:33:44
Postat av: Amedea Misthaven

Uppdaterar ständigt Instagram för att få se fler bilder på henne😻

2016-10-22 @ 20:37:52
Postat av: Anonym

Älskar det rosa runt ögonen, grattis!

2016-10-23 @ 07:27:47
Postat av: Anonym

ÅH GUD VAD KUL!

Jag ska faktiskt också köpa häst! Eller ja, ponny. Vi har en på gång nu och jag hoppas värkligen den går igenom vetrinärsbesiktningen!

Du är bäst1 <3 Lycka till med din häst!

Svar: Åh, lycka till och tack så mycket 😊
ssohaley.blogg.se

2016-10-23 @ 09:56:16
Postat av: Mulle Rainstone

Men guuuuuuuud, sötaste jag sett💗 grattis 🎉, vad ska du rida henne i (dressyr, hoppning)?

Svar: Det är inte riktigt bestämt än 😊
ssohaley.blogg.se

2016-10-23 @ 09:59:20
Postat av: Eva Bunnyland

Vad kul :)

2016-10-23 @ 12:50:39 - http://evab.blogg.se/
Postat av: Bambi Ponyforest

Oj oj oj vad söt! Så himla kul för dig :D
Hälsa Dixie från mig :3

2016-10-23 @ 15:47:26
Postat av: Anonym

Vet du vart hon kommer ifrån? Har ridit på en liknande häst och hon var sjukt snäll på ryggen och i ridhuset men på marken och i hanteringen så var hon katastrof, biter, sparkar och är helt hemsk. Det kom allt eftersom och det blir så illa så att vi fick skicka iväg henne. Lite roligt är att hon också hette Dixie och liknar väldigt mycket din häst. Den hästen stod på LRK i Västergötland, en riktigt vidrig häst från marken.

Svar: Jag köpte henne i Skövde, men hon kommer från Danmark innan det... Min Dixie är som en stor hund, hon älskar att kli borstad och kliad på. Helst vill hon bara stå med huvudet i famnen på en och bli kliad i pannan haha! Hon är inte inriden än så jag hoppas att hon är lika snäll där 😊
ssohaley.blogg.se

2016-10-23 @ 15:49:38
Postat av: Wilma Bircdawn

Du är bara bäst!!! (och din häst antar jag)
Med vänlig hälsning Lisa irl och Wilma Birchdawn på sso!!

2016-11-03 @ 09:04:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: