Gallant Unicorn

Jag är här igen

Jag vill börja det här inlägget med att säga tack för allt stöd och alla fina kommentarer ni skrivit, det värmer verkligen! Den här dagen har varit mycket bättre, jag var till och med i stallet en sväng och bara känslan av att bli kliad i håret av en häst (som i och för sig precis satt i sig äpplen och hade hela munnen full med skum) gjorde att mitt humör gick upp många nivåer. Man kan liksom inte vara på dåligt humör samtidigt som man blir kliad i håret av en häst... Mitt hår luktar typ som äppelmos nu, men det är okej...
 
Jag fick skynda mig hem för att hinna till eventet, bästa Sture hade varit inne och fixat outfit till mig då jag redan tidigt på dagen insåg att jag skulle få svårt att hinna hem. Så det var bara att logga in och vara med, dagens event var eh, jägarexamen tror jag det kallas? Det började med att alla förutom en var älgar, den sista personen var jägare. De som var älgar hade brun hjälm och tröja och den som var jägare hade grön jacka och hjälm. 
 
Det var Courtney som höll i eventet och så här såg det ut när vi samlades:
 
Här hade vi precis fått reda på att Courtney skulle börja jaga oss, vi som var älgar fick max springa i den korta galoppen och jägaren fick som max trava. När man blev skjuten (haha asså gud vad makabert det lät!), alltså inbjuden i grupp, så fick man byta om till en grön tröja och hjälm. Sen hjälptes jägarna åt att leta efter de resterande älgarna. Sjukt kul event, och väldigt spännande!
 
Här var jag och Sture sjukt sneaky och gömde oss, vi hade fått veta vart gränserna gick innan och vi fick inte springa på vägarna. Men klättra i berget gick bra så här stod vi en stund tills några av jägarna fick syn på oss och vi flydde för våra liv. I kort galopp haha! Det slutade med att jag blev skjuten och fick byta om till jägarkläder... Sture klarade sig mycket längre med sedan föll även hon offer för jägarna och det slutade med att Therese Fishgirl vann!
 
När vi lekt klart så samlades vi för att Courtney ville ta en bild. Det var verkligen mysigt att bara släppa allt annat och flamsa runt med klubben!
 
 Det blev en väldigt sen uppdatering idag men jag har liksom inte varit hemma under hela dagen och direkt när jag kom hem så var det eventdags så det fick bli så här haha! I morgon är det uppdatering hörrni, vad hoppas ni på? Jag hoppas på:
 
 
1: Den nya hästen som vi fått se en sneak peek på, alternativt fler sneak peeks på den.
 
2: Bruna och/eller svarta sadlar och träns. Jag skulle gärna vilja ha mer sadlar och träns att välja mellan men jag vill inte köpa några av de som finns i spelet nu för jag gillar inte riktigt de med olika färger och mönster som det finns massor av.
 
3: En sneak peek på de uppdaterade hemstallen. Det är ca 3 månader kvar av 2016, slutet av året närmar sig - taggaråååå! :D

Kommentarer
Postat av: Claire Masterknight

Hoppas championatet i Epona öppnar också :D

2016-09-14 @ 07:32:55
Postat av: April Beedew

Kan du filma ett helt event med sneaky nån gång? skulle vara superkul :D

Svar: Det kan jag säkert göra, måste bara ha ett event som passar för det :)
ssohaley.blogg.se

2016-09-14 @ 09:25:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: