Gallant Unicorn

Nu är de sneaky igen!

Vilka då? Jo, Starstable så klart!
Den här bilden publicerades på Instagram:
 
Som ni kanske förstår så kommer det här inlägget att handla om just den bilden, här är den lite större:
 
Så, vad ser vi på bilden? Det är inte så lätt att avgöra när de blurrat hela hästen men det vi kan avsluta är ponnyer och ''större'' hästar (till exempel Nordsvensk, Tinker och så vidare.) eftersom hästen på bilden ser ut att vara ungefär i samma storlek som våra Jorvikiska varmblod. Hästen ser inte ut att ha något hovskägg och kroppen ser relativt smäcker och ädel ut, redan här kan jag säga att jag har stora förhoppningar på hästen enbart med tanke på hur formen på huvudet, halsen och bogen/bringan ser ut.
Många av hästarna som finns i spelet nu har en överdrivet stor haka medan den här hästen ser ut att ha ett riktigt vackert format huvud. Förhoppningarna hos mig är stora haha! Och jag älskar hur hästen står!
 
Vad kan det vara för ras då?
Med tanke på hästens positon så är den första rasen som kommer i åtanke för mig Lippizzaner.Titta här:
 
Är det en Lippizzaner? Det lär vi inte få veta än på ett tag, MEN när vi fick veta att det skulle bli möjligt att köpa fler hästar utöver våra starthästar så fanns faktiskt just Lippizzaner med på den listan!
Det här är från en uppdatering i april 2013:
 
 
Alla hästarna utom Lippizzaner har kommit till spelet nu, glömdes Lippizzanerna helt enkelt bort eller bestämde de sig för att vänta med Lippizzanerna för att ge dem en annan modell än de övriga hästarna på listan? 
Hoppas vi får veta snart!

Kommentarer
Postat av: Alanis Moonstorm

men det viktigaste är ju; hur kommer det se ut med ryttarens nya stegringsanimation?

den på bilden ä ju den gamla animationen.

Svar: Åh gud nej! Tänkte inte ens på det! Kommer ju se hemskt ut, hästen stegrar liksom jättefint och karaktärerna bara viftar med händerna och leker cowboys :(
ssohaley.blogg.se

2016-09-09 @ 16:20:46 - http://alanismoonstorm.tumblr.com
Postat av: Elisabeth Westpoulos

Har det kommit Westphalianer? Är jag så efter att det har kommit i smyg? haha

Svar: Hehe ja, den kom för ganska länge sen. Men den heter Westfalisk häst om du spelar på svenska, det finns bara en enda liten stackare av rasen. Tror den kom ganska tidigt 2014 och när jag köpte den fanns den på Paddockön men helt ärligt så har jag inte koll på vart den står nu :P
ssohaley.blogg.se

2016-09-09 @ 18:51:22 - http://jorvikelisa.blogg.se
Postat av: Amedea Misthaven

Tror också att det är Lipizzaner! ;D

2016-09-10 @ 12:48:45
Postat av: Svea Stargarden

Om det kom Lipizzaner hade det varit kul om det kom dom där "hoppen" Lipizzanerna gör på Spanska ridskolan, det kanske blir svårt för sso att fixa dock men coolt hade det väl varit? ;))

2016-09-10 @ 13:34:36 - http://ssosvea.weebly.com
Postat av: Elisabeth Westpoulos

Den oranga typ? Ja då vet jag xD

Svar: Ja precis :D
ssohaley.blogg.se

2016-09-10 @ 15:59:24
Postat av: Anonym

Det ser nästan ut som om bilden är från några år sedan? Kläderna är ser lite "äldre" ut tycker jag? Kanske har hästen funnits i arkivet ett tag? Eller så tog de bilden strax efter de släppte listan och "glömde" sedan att göra hästen? HAHAHA vad vet jag?

2016-09-10 @ 18:43:03
Postat av: Ashley Foghill

Kan lippizanerhästar vara svarta? Är inte så bra på hästraser märker jag haha!

Svar: Ja, de kan vara bruna med men vanligast är skimmel :)
ssohaley.blogg.se

2016-09-10 @ 23:29:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: