Gallant Unicorn

Varför fråga om man inte kan ta ett ''nej''?

Så här är det, jag stannar alltid och pratar, tar bilder och bara umgås med de som vill så länge jag inte spelar in en video eller är på event. Alltid. Anledningen till att jag inte svarar när jag spelar in videor är för att jag vill inte öppna chatten i videor (och ja, jag är för lat för att täcka över chatten sen) och anledningen till att jag inte ställer mig och pratar med andra spelare när jag är på event är att jag tycker att det är respektlöst mot den eller de som håller i eventet när jag står och pratar/tar foton med andra istället för att lyssna på det som eventledaren/ledarna har lagt ned tid på att planera och genomgföra. Det är väl inte så svårt att förstå?
 
Men, ändå så blir folk sura/arga/ledsna när jag inte svarar. Eller svara brukar jag göra, men jag brukar skriva att jag är på event och inte har tid. Jag är en vanlig spelare precis som alla andra och jag vill kunna få umgås med klubben utan att det blir grinigt. Jag blir inte irriterad över att andra spelare kommer fram till mig när jag är på event. Det som irriterar mig är att så många inte kan acceptera att de får ett nej.
Om man ställer en fråga så får man oftast antingen ett ja eller ett nej. Så, det finns liksom en risk att man får ett nej. Och om man inte kan acceptera ett nej så varför ens fråga då?
 
En väldigt vanlig syn när jag är på event med klubben:
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: