Gallant Unicorn

En ny häst kommer flytta in i mitt stall...

Vi var många som undrade vad den här posten på Instagram handlade om:
 
Var det ett skämt eller skulle det faktiskt komma en ny häst?
Jag visste inte riktigt hur jag skulle tolka den, när jag väl loggade in igår så tog jag ett varv runt skelettet för att kolla om det stod en liten minihäst till miniRaptor där. Samtidigt som jag typ hoppades på att hitta en liten miniatyrhäst som var lagon stor till Raptor så hoppades jag även på att inte hitta något eftersom jag så gärna ville ha en ny hästras till spelet. Redan när de släppte en helt ny Fjording för ett tag sedan så började jag fundera över om de höll på att jobba med Kallterna. Varför släppa en ny Fjording så där helt plötsligt efter att det varit tyst om Kallterna så länge? Men sedan var det tyst om både Kallterna och Dinodalen igen...
 
Och så ploppade den här videon upp och Instagram fullkomligt exploderade!
 
 
Jag tycker att den ser helt underbar ut!
Dock så funderar jag på om det ''bara'' kommer att komma två olika eller om det kommer finnas en tredje som de inte visar i teasern (så som de brukar göra) som har ännu en nyans av fux...
Det första jag föll för var den långa manen och svansen, de har verkligen kommit långt från de första Frieserhästarnas korviga långa man till Haflingerns! Och den har en så vänlig uppsyn!
Jag vill ha en nuuuuuuu, det är så långt till onsdag ju haha!
 
Men, tillbaka till Kallterna och Dinodalen.
Jag undrar om Haflingern kommer säljas i Dinodalen och om den är köldtålig? För jag kan inte komma på att de visat hästar som inte är köldtåliga inne i Dinodalen i de andra videorna som kommit upp innan det kommit nya hästar till spelet? Och, om de kommer säljas i Dinodalen, kommer vi kunna promenera rakt in och bara köpa en Haflinger eller kommer vi få möjlighet att bygga ett högre rykte med Kallterna? Jag hoppas nästan på att vi kommer behöva jobba lite med rykten för att kunna köpa Haflingern. Nu lär ni väl tycka att jag blivit knäpp, men det stör mig så mycket att vi inte kunnat bygga mer rykte med just Kallterna och att Dinodalen mer eller mindre dött ut helt. Jag vill ha något att jobba för, visst att köpa nya hästar är alltid kul. MEN, det blir så mycket roligare om man vet att man gjort en motprestation innan man kan köpa hästen. Liksom kämpat lite för att kunna få den... Så tycker jag i alla fall!
 
Jag vet inte om jag vill köpa den ljusa eller den lite mörkare först, de är så fina båda två!
 
Den lite ljusare passar riktigt bra i grönt, och jag tycker de lyckats sjukt bra med både färgerna. Skuggningen ser (vad jag kan se i videon i alla fall) riktigt bra ut, och så kommer vi tillbaka till manen och svansen. Den ser så fluffig och tjock ut! Jag undrar om de kommer att ha en egen rörelse, eller animation kanske låter bättre...
Jag håller i alla fall tummarna för att det inte är en tiggartass haha!
 
 
De är så söta och jag vill redan nu ge en tumme upp till SSO-teamet för den här hästen!
 

Kommentarer
Postat av: Fina

Du tycker att det är långt att vänta på att det är onsdag, jag kommer att få vänta i någon månad eller två innan jag kan köpa en haflinger.

Älskar din blogg!

2017-04-02 @ 15:28:35 - http://delfinponny.weebly.com
Postat av: Signe Swordstar

Jag vill ha den men är dålig på att spara...

2017-04-02 @ 16:14:16
Postat av: Eva Bunnyland

Lipizzanern visades väl i Dinodalen i teasern eller har jag fel nu?
Tycker haflingern är jättesöt kommer absolut köpa den när den kommer när jag har råd! :D

2017-04-03 @ 14:53:45 - http://evab.blogg.se
Postat av: Rose

Jag vill minnas att Lipizzanerhästen visades i Dinodalen i sin teaser och den är ju inte köldtålig. För övring så tror jag att Haflingern kommer klassas som ponny.

2017-04-03 @ 17:25:21
Postat av: Amelia Eaglefeather

Jag kommer ha råd att köpa den!

2017-04-04 @ 15:38:48 - http://www.ameliaeaglefeather.blogg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: