Gallant Unicorn

En outfit sent på kvällen

Jag låg som sagt i sängen med migrän hela gårdagen, men på kvällen ville jag verkligen spela! Jag missade tyvärr eventet med klubben, och jag var inte sugen på att levla. Så jag satte ihop en outfit och kutade ned till ridhuset för att få lite bättre ljus. (Jag brukar alltid svara att jag vill ha möjligheten att dölja de spelarna som man inte är vän med eller med i samma klubb som när jag får frågan ''Vad vill du lägga till för funktion i spelet?'' men att kunna reglera ljuset i spelet hade ju varit underbart det med!...
 
Nå väl, jag hoppas ni ser hur det ska se ut ändå, trots lite halvtaskigt ljus!
 Ryttaren:
Hjälm -  Gallerian 7350 JS eller 75 SC
(min favorithjälm i spelet, med det har ni kanske redan märkt haha!)
Väst - Firgrove 9520 JS eller 94 SC
Handskar  -  Svarta hopphandskar från Gallerian  2000 JS eller 25 SC
Jeans - Coola jeans  från The Fashion Barn i Silvergladebyn 96 SC 
Stövlar -  Jaaa...? Jag hittar inte stövlarna någonstans?
Men det finns ju många snygga svarta stövlar i spelet så de går ju att byta ut.
Jag har letat både inne i spelet (på ett konto där jag inte köpt dem så klart) och på databasen men de finns ju inte haha!
Jag ska fortsätta leta, om du vet vart de är köpta så får du jättegärna säga till, de heter ''Svarta tävlingsridstövlar''.
Hästen:
Sadel - Gammal Jarlasadel från Jarlaheim 1950 JS eller 33 SC
Träns - Rustikt Jarlaträns från Jarlaheim  6300 JS eller 75 SC
Schabrak - Blårött träningsschabrak från gallerian 2800 JS eller 33 SC
Benlindor - från gallerian 65 SC  
Så här tänkte jag med outfiten:
Jag föredrar ridbyxor (alltså byxor med skoning antingen längs hela insidan av benen eller vid knäna) så länge jag inte ska göra en outfit utan sadel. Men jag tycker att vi kan låtsas att jeansen på bilden är ridjeans, okej? 
Ridjeans är något jag väldigt gärna vill ha in i spelet, även om jag själv inte använder det. De ser ju så bekväma ut!
Jag valde jeansen för att jag tycker de passar bra ihop med den blåa färgen på schabraket, samma sak med västen. 
 Ridstövlarna valde jag för att de har guldfärgade detljer och jag tycker att de passar ihop med bettringen på tränset och stigbyglarna på sadeln. Sadeln och tränset valde jag för att jag tycker att de ser verklighetstrogna men ändå inte allt för propra ut. Det här var trots allt tänkt att vara en vardagsoutfit.
Egentligen hade jag velat ha ett par benskydd och inte lindor till outfiten, men då det inte finns några benskydd (okej, alla är väl egentligen benlindor, men jag tror ni vet vad jag menar...) i rött i spelet så det fick bli ett par lindor som matchade schabraket istället. 
 
Vad tycker ni om outfiten? Är det något du skulle kunna springa runt med i spelet?
Alltid kul att höra andras åsikter :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej! Jag är ganska säker på att stövlarna är ifrån Madam Asp's (om det nu är så det stavas?) butik i Goveneur's Fall :)

2017-02-21 @ 10:50:34
Postat av: Anna

Eller vänta nu, såg fel på stövlarna haha, tyckte det såg ut som dom först men nu vet jag inte xD

2017-02-21 @ 10:54:14
Postat av: Melinda Winterforce

Ja absolut ;) Den var jättesnygg! 5/5 poäng från mig XD

2017-02-21 @ 11:19:32
Postat av: Ellie Cloudforce

Jättesnygg outfit! Jag skulle lätt kunna använda den i spelet!❤

2017-02-21 @ 12:41:32
Postat av: Ebba Highland

Jag tycker outfiten var jättefin men om jag skulle ha den i spelet vet jag inte, jag har bara typ samma outfit hela tiden😂😂Annars tyckte jag verkligen jättemycket om den!
/Ebba Highland

2017-02-21 @ 13:47:58
Postat av: Renen

Ja, jag skulle kunna tänka mig rida runt i de outfiten, men har så svårt för att spendera Star Coins på kläder/utrustning då jag nästan bara har de Star Coins man får varje lördag. Men man ska ju inte klaga, jag har ju turen att få vara Lifetime!

2017-02-21 @ 15:03:40 - http://starstablerenen.blogg.se
Postat av: Sigrid Winterdotter

Jättefint, verkligen! Tror att stövlarna kan köpas i Governors fall, har för mig det.

2017-02-21 @ 15:37:44 - http://sigewi.blogg.se
Postat av: Madison Sunyard

Snygg outfit! Jag springer runt med en liknande outfit faktiskt. 😂👍

2017-02-21 @ 15:48:41
Postat av: Amedea Misthaven

Jag brukar höja skärmens ljusstyrka när jag spelar o de är natt i spelet

2017-02-23 @ 20:38:32
Postat av: Elin

super snygg!jag skulle lätt kunna springa runt i den!

2017-11-26 @ 10:03:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: