Gallant Unicorn

Starthäst eller ny häst direkt?

Även om jag älskar min starthäst på Haley Rainstorm så måste jag erkänna att starthästarna på mina andra konton inte alls får samma kärlek. Kanske beror det på att när jag började spela så gick det ju inte att köpa hästar i spelet, så det var bara jag och Thunderdancer som skulle rädda Jorvik. De som börjar spela efter att hästköparfunktionen kom kan ju välja om de vill köpa en ny häst så fort de får tillgång till de områdena där det går att köpa hästar eller om de vill kämpa på med hästen de valt när de skapade sitt konto...
 
För några dagar sedan så trallade jag runt på Firestarservern med Haley Starstar och hennes starthäst Wildchild, och jag insåg att jag faktiskt tyckte riktigt bra om den starthästen med. Då har jag ändå köpt flera olika hästar på det kontot... Dock så kan jag ju inte ha hatat stackars Wildchild ändå, för jag har levlat honom till level 15...
 
Haley Starstar har faktiskt samlat på sig en liten flock i stallet, trots att jag inte spelar på det kontot så ofta...
 
Någon dag ska jag ta mig tiden att presentera alla mina hästar på alla konton jag har... Någon dag...
 
Hur resonerade ni som började spela efter möjligheten att köpa hästar kom, 
köpte ni en ny häst direkt eller fick din starthäst hänga med på din resa genom spelet?

Kommentarer
Postat av: Hedda Snowfire

Jag spelade och kämpade med min starthäst till level 7 ungefär och sen så blev det en ponny till stallet! Dock så älskaaar jag min startis mest av allt <3

2017-01-25 @ 15:57:43
Postat av: Matilda Southtree

Jag red runt på min startis ett bra tag i början, men sen ett ganska bra tag senare köpte jag mig en ponny, då red jag runt mycket på ponnin och gjorde uppdrag, sedan så köpte jag 4 hästar på samma gång och glömde bort min startis typ, jag upptäckte bloggar och "Uu, jag hatar min startis, han har ju grå man, jag vill ha vit!", då blev han fängslad på hästön & jag glömde honom, köpte massor av andra vackra hästar, och ett bra tag senare så tänkte jag "men hm, min startis är ju ganska fin ändå, kanske ska ta hem honom?" Och sedan dess har han varit konstant i stallet eller ute på äventyr med mig - gör nästan alla uppdrag med honom (bara dagliga, ferdinands, och sådana där tråkiga som jag ibland gör med annan häst) och det är typ bara han och den jag levlar som jag rider runt på xD
Silvermountain 4ever! <3

2017-01-26 @ 00:51:49
Postat av: Elisabeth Westpoulos

Det var väll ponnyerna som kom först som hade en ny form? Isåfall köpte jag mig en ponny efter ett tag, sedan då fräsern kom så köpte jag mig en fräser, men annars ingen annan häst förutom starthästen ❤

2017-01-26 @ 14:36:29
Postat av: Sophia Dragonsten

Jag red runt med min Startis till Level 13/14. Jag visste inte om att man kunde köpa nya hästar... Dessutom hade jag inte råd med en ny häst. Min första häst var en ponny men tyckte den var långsam så fortsatte att rida på min Startis! Det var allt för mig, Hejdå!!

:D /Soppan

2017-04-21 @ 12:00:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: