Gallant Unicorn

Jag vet varför jag tycker om araberna nu

Jag levlade lite i godan ro när jag (bokstavligt talat) sprang på Malin!
 
Som ni ser så har Malin köpt den fuxfärgade araben, den är så fin och påminner mig om min lillasysters förra ponny! Det blir nog min nästa häst tror jag! Det beror lite på om det kommer fler hästar via appen...
 Hur som helst, när jag såg Malins fina häst så insåg jag varför jag föll så hårt för den här modellen av hästar trots att jag inte riktigt gillar hur de rör sig (mer om det i ett senare inlägg). Det är för att de påminner mig om gamla målningar av hästar! Hästarna på den sortens målningar har ofta långa ben, smäckra halsar och ett litet och nätt huvud med konkav nosrygg. Jag lånade den här bilden från google för att visa er vad jag menar:
 
Jag älskar den här sortens målningar och mitt mål är att någon gång ha ett så pass stort hus att jag kan ha ett bibliotek, då ska jag banne mig ha sådana här målningar på väggarna! Jag skulle väl kunna fixa ett bibliotek i huset jag bor i nu, men det skulle nog se ganska malplacerat ut hehe!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller med

2017-06-08 @ 14:33:49
Postat av: Nadine Moonpeak

Jag gillar de men det är nog inte än häst för mig men kommer säkert köpa en i framtiden men först ska jag ha en Haflinger eller 2, kram ❤️

2017-06-08 @ 18:15:23
Postat av: Signe Swordstar

Jag har en dröm att ha ett stort hus/herrgård med ett stort bibliotek med lönngångar och ett stort bibliotek

Svar: Precis, drömmen :D
ssohaley.blogg.se

2017-06-08 @ 20:33:03
Postat av: Ebba Highland

Men åh, Gud vad coolt med ett sånt hus!! Asså jag älskar den nya araben som du har, den är så himla söt😻 Jag tycker de har lite väl långa ben och deras gångarter är tyvärr lite ryckiga men jag gillar dem ändå och speciellt den du har, det är en av mina drömhöstar jag ska köpa någon dag, så himla gullig med lyktan!!💗💗 Hoppas på att du får uppfylla din dröm om ett stort hus med ett bibliotek, skulle vara så coolt! Kram på dig, hoppas du har det bra!❤️
/Ebba

2017-06-08 @ 21:40:03
Postat av: Lovisa Goldgren

Skulle det inte vara underbart med en eller flera skäck araber! (Vet att en renrasig arab inte kan vara skäck eller tigrerad, men det finns en egen ras med araber med alla färger tillåtna) <3

2017-06-27 @ 19:13:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: