Gallant Unicorn

Jag vill ha nya Arabiska fullblod!

Då och då plockar jag ut en av mina hästar med starthästmodellen och bara myser runt. Vi har en så vacker natur i spelet och ibland känns det som om den blir bortglömd. Samma sak med de äldre hästarna...
 
Jag vet att många har svårt för hästarna med den här kroppsformen, men för mig är de Starstable.
Det var den här sortens häst som alla kutade runt på och gjorde uppdrag när jag började spela 2011 och jag kan inte tänka mig ett spel utan den. Visst, de nyare modellerna har finare animationer och ser mer realistiska ut. Men det betyder inte att jag tycker om de här hästarna, hur stela och knotiga de än är haha!
Dock så skulle jag vilja ha en uppdaterad version av de arabiska fullbloden! Det känns som att de skriker efter att få en uppdatering (samma sak med Fjordhästarna, Tinkrarna och Nordsvenskarna!) och jag tror att de skulle bli väldigt populära! De som finns i spelet nu är fina MEN efter att SSO visat vad de går för när det gäller att skapa nya modeller så skulle det vara spännande att se vad de skulle kunna göra med några av de gamla modellerna i spelet... Det jag gillar minst med Nordsvenskarna är nog deras rumpa. Den är så... Ankliknande?
Samma sak med Fjordhästarna.
 
 Eftersom jag rensade min dator för ett tag sedan så ligger de flesta av mina bilder på en extern hårddisk nu och det här var tyvärr den enda jag hittade på ett arabiskt fullblod...
 
Men jag tror att vi alla vet hur de ser ut i spelet, de är väldigt taniga (inte smäckra och gracisösa utan taniga) och deras nosrygg... Ja arabiska fullblod har oftast en konkav nosrygg. Men det känns som att de gjordes lite för extrema för att vara rastypiska och se någorlunda verklighetstrogna ut ehe...
 
Hur som helst, om det skulle komma en uppdaterad version av araberna så hade jag så gärna velat ha en i samma färg som den här hästen:
 (Ni får tyvärr stå ut med mina överredigerade Instagrambilder haha)
Den här färgen känns så levande och detaljerad, och den är fin även på en häst med starthästmodellen!

Kommentarer
Postat av: Nora Bravedotter

Jag tycker dom arabiska fullbloden är för smala, verkligen för smala. Jag tycker att sso har överdrivit lite med svansen och med nosryggen. Så jag skulle VERKLIGEN bli så sjukt glad om det kom en liten rundare och mer realistisk arab!

2017-03-11 @ 19:03:50
Postat av: Emmy Mightystorm

Jag vill ha en ny modell av Nordsvenskarna och Tinkerhästarna, stör mig så mycket på deras överläpp!cx

2017-03-12 @ 12:37:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: