Gallant Unicorn

Original eller tillfixat?

Här på bloggen kastar jag oftast upp originalbilderna från min Fraps-mapp.
Men på Instagram är det en helt annan visa... Eftersom själva bilden oftast ligger i fokus där så tycker jag att det ser lite roligare ut om man lägger ned lite tid på bilderna där. Samtidigt så får ett flöde med överexponerade bilder mig att låta bli att följa ett konto... Det är en hårfin gräns där haha!
Vad tycker ni? Så mycket solar och ljus som möjligt, lagom är bäst eller helt original?
 
Så här ser mina bilder ut när jag precis fotat i spelet:
 
Och så här brukar de se ut när de hamnar på min Instagram:
 
Jag brukar ljusa upp moln, tecken på hästen, snö om det finns med på bilden, vita fält på kläder/utrustning och så vidare. En liten markering på det jag vill ha lite mörkare i bilden, mer färg på hästens päls och så en sol för att få bilden att se mer levande ut. Jag har absolut ingen koll på ''riktiga'' redigeringsprogram utan jag är nöjd med att smeta med befunky.com. För några tior i månaden så får mina bilder solar haha!

Kommentarer
Postat av: Eva Bunnyland

Tycker det är jättefint med lite mellan/lagom! T ex den nedersta bilden du la ut i detta inlägg tycker jag blev fin, men om det var för mycket så hade jag inte tyckt det var så fint. Och jag gillar originalbilder också men mest "lagom redigerat"!

2017-05-09 @ 16:41:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: