Gallant Unicorn

''Våra'' moderatorer

Jag har inte sett av moderatorerna i chatten på våra svenska servrar så mycket.
MEN när jag väl sett dem så har de varit trevliga och sakliga. Dock så står jag fast vid att jag vill kunna anmäla spelare direkt från chatten. Och att de som inte sköter sig borde få ''strängare straff''. Tycker jag ser samma lilla grupp människor som är dryga, otrevliga och spammar hela tiden... Och nu när de öppnade upp Air Star så har vi fått in fler människor som ska slåss om uppmärksamheten i den globala chatten.
Det är väl mer eller mindre oundvikligt när det är fler människor som ska samsas och enas i chatten.
 
Men, tillbaka till moderatorerna. Jag har sett en hel del videor och bilder med påstådda bevis på att moderatorerna inte är rättvisa och opartiska. Det finns flertalet konton på Instagram som enbart riktar in sig på att hänga ut moderatorer. Jag tycker det är sjukt svårt att säga vem som gjort fel (spelaren eller moderatorn) då man inte vet vad som skrev innan det började filmas eller innan chatten fotades.
Dock så har jag inte sett några filmer eller bilder från någon svensk chatt. Och jag vill ju anta att det är för att våra moderatorer sköter sig. Vilket jag faktiskt tror att det handlar om... Men jag skulle gärna se dem mer aktivt i spelet. Och ja jag fattar ju att det kan handla om att det är jag som missat dem men jag tycker ändå att jag spelar väldigt aktivt och på olika tider och sedan servern öppnades så har det varit en hel del tjafs och bråk i den globala chatten. Det behövs nog faktiskt fler moderatorer, så som jag förstått det så är det vanliga spelare som blir tillfrågade att bli moderatorer och ja... Folk har ju inte tid att vara inne och spela jämt och hålla koll på bråkiga skitungar (nej det har inget med ålder att göra, jag kallar folk som är en bra bit över 20 för skitungar om de beter sig som sådana) som vägrar följa spelets regler. Det jag vill ha sagt är att jag gillar våra moderatorer och jag tycker att de behöver få lite mer uppmärksamhet, det känns som att det bara är de ''stora stygga moderatorerna som missbrukar sin makt'' som får uppmärksamhet och då är den till 90% negativ...
 
En sak som jag tycker försämrar spelupplevelsen för alla är att man inte kan ignorera många på en gång. När de öppnar upp servern blir det ännu svårare att få den där känslan av att man är den utvalda som ska rädda Jorvik haha! Men, man kan ju alltid hoppas på att det är en kommande funktion? ^^ 

Kommentarer
Postat av: Ebba Highland

Jag har sett en moderator i spelet kanske 2-3 gånger sen jag började spela 2013, det känns som väldigt sällan. Dock har jag haft pauser och inte alltid varit aktiv men ändå! Några enstaka gånger på flera år känns inte riktigt helt rätt. Jag tycker inte att det är så pass bra stämning och liknande att det inte behövs utan jag tror att de kan vara väldigt nödvändiga. Men jag har inte sett en moderator bete sig dåligt eller underligt. Tycker de moderatorerna är bra men det skulle inte skada med lite fler/lite oftare. Asså är fortfarande sjuk och det är så sent så jag håller på att somna, har varit snorig och hed idag, nu har jag ingen röst alls och det gör väldigt ont att svälja, hosta och att försöka prata. Annars känns det bättre än igår men inte så mycket tyvärr, vill gärna må bra på begravningen. Gud hade tänkt skriva mer men mina ögon bara slocknar, får skriva imorgon istället, puss på dig Janni❤️😘

2017-10-05 @ 23:30:53
Postat av: Rosemary Ponyfoot

Jag har själv inte sätt moderatorerna men det låter som en bra idé :)

2017-10-06 @ 08:24:56
Postat av: Nichole Almondfall

Jag Vill också jättegärna att man ska kunna igga alla för att när man gör nya uppdrag är det alltid massa folk där och det förstör speluplevelsen.
<3

2017-10-06 @ 15:12:39
Postat av: haley

en annan sak än inlägget, men när tro du att sso kommer öppna ett nytt område och vilket kommer det vara tror du? ;)

2017-10-07 @ 18:36:25
Postat av: Sigrid Winterdotter

De största rövhålen jag träffat på har alla varit över 18, hehe.

2017-10-08 @ 14:00:59 - http://winterdotters.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så sött

2017-10-08 @ 18:27:50
Postat av: Anonym

Hej jag älskar dig

2017-10-09 @ 15:44:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: