Gallant Unicorn

Hårt arbete, något som inte belönas i det här spelet.

Med risk för att låta bitter nu - jag tycker det är sjukt tråkigt att så mycket i spelet förenklas för lata spelare.
(Alla som spelar World of Warcraft ett tag förstår nog vad jag menar med att det inte brukar sluta så bra när ett spel bara blir enklare och enklare... Fram med curlingutrustningen ^^)
Jag var så nöjd med mig själv när jag kämpat med att bygga rykte med det förbaskade fisket varje dag och blev beundrad. Sen höjer de antalet ryktespoäng man får genom att fiska? Samma sak med G.E.D, Aideens Beskyddare (Solens Cirkel,  Åskviggens Cirkel, Åskviggens Inre Cirkel) och nu senast Spirit. Finns säkert någon mer fraktion som jag inte skrivit med. Men förstår ni vad jag menar? Varför ge så lite ryktespoäng från början och sedan höja? Jag antar att de är för att de märker att folk struntar i de uppdragen för att de antingen är lata, ointresserade eller inte har tid. (Jag är inte så dum att jag inte fattar att det är för att fler ska köpa saker, det är ju ändå ett företag det handlar om. Fler som köper saker i spelet =  mer pengar till företaget. Och det är helt okej!) Det jag inte tycker är så kul är att de inte sätter de höga ryktespoängen redan från början.
Hur som helst, Nadine är beundrad med Spirit nu, dock så lär jag inte köpa honom där ehe.
 
Nej det här betyder inte att jag på något sätt tycker illa om spelet, jag tycker bara det är trist att hårt arbete inte belönas. Ja jag kallar att göra dagliga uppdrag i ett spel för hårt arbete haha! ^^ 

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag håller med. De där tråkiga ryktena fyller ju ändå ut väntan mellan huvuduppdragen, jag fick 750 (!) xp på mitt extrakonto när jag gjorde spirituppdrag senast... Hur kul är det?

2017-09-19 @ 19:14:08
Postat av: Ebba Highland

Åh jag håller helt med. Det känns så tråkigt när man har lagt ner massa tid och jobbat på något för att äntligen bli beundrad och sedan höjer de ryktespoängen hur mycket som helst, jag tycker det är så tråkigt att de gör så, sen förstår jag också precis som du förklarar att de är ett företag och måste gå med vinst och så men jag tycker detta är tråkigt. Vill inte låta så negativ så vi kan avsluta med att säga att du är bäst av alla! ❤️❤️ Älskar dig😘

2017-09-19 @ 19:21:58
Postat av: Sigrid Winterdotter

Ja, blir lite sur, haha!

2017-09-19 @ 20:24:00 - http://winterdotters.blogg.se/
Postat av: Nichole Almondfall❤️

Jag håller verkligen med! Jag hade kämpat jättelänge med spirit och tillslut blir jag beundrad, men då när jag precis blivit klar gör de så man får mer poäng!❤️ Du är bäst förresten❤️❤️😂

2017-09-20 @ 16:44:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: