Gallant Unicorn

Jag vill ha en ny Tinkerhäst

Så här är det, jag gillar verkligen Tinkerhästar i verkligheten. Därför blev jag så glad när vi fick se sneak peeks på en Tinkerhäst. Minns ni det? Det måste ha varit 2014, det var en bild på en häst men den var väldigt mörk så man såg nästintill bara konturerna av den...
 
Jag var så taggad och längtade efter att Tinkerhästarna skulle komma till spelet.
Och så kom de... Och ja, jag vet inte riktigt. Jag blev nog lite besviken. Huvudet är jättefint, manen och pannluggen älskar jag, men resten av kroppen känns lite... Jag vet inte, konstig? Det är något med baken på den, den påminner mig lite om en anka på något sätt? Och sen känns hela hästen otroligt tung och klumpig, den känns helt enkelt alldeles för stor och tung. När jag tänker på en Tinkerhäst så är det en lite mindre häst med kraftiga men smidiga drag som dyker upp i mitt huvud. Inte en stor luns?
Sen är det väl lite svårt just med den här rasen då de kan se ganska olika ut trots att de tillhör samma ras, men jag vill gärna ha en uppdatering av den här rasen i spelet.
 (Bild från när jag precis köpt min första Tinkerhäst i spelet)
Jag vill så gärna ha en stor och maffig häst med massor av böljande man och svans och ett hovskägg som täcker de stora hovarna som jag kan galoppera runt inne i Dinodalen med. Tinkerhästen hade varit perfekt för det här, men, det är ju det där med att jag tycker att den är lite för klumpig och stor?
Det är samma sak med Nordsvenskarna men det kan vi ta i ett annat inlägg ehe...
 
Hur som helst, vad tycker ni om Tinkerhästarna i spelet?
 

Kommentarer
Postat av: Ebba Highland

Asså känner lite likadant, jag älskade tinkerhästarna i början men tröttnade lite eftersom de känns så klumpiga, det är ju väldigt gulligt men jag tycker inte riktigt om att rida runt på dem.. Svårt att förklara riktigt men de ger en lite dålig känsla när man rider på dem. Jag tycker dem är jöttesöta i spelet men de känns klumpiga att rida runt på.

2017-09-03 @ 19:37:19
Postat av: Cecilia Gladefield

Jättesöta men finns utrymme för förbättring ;) Skulle älska en uppdatering då jag också är väldigt förtjust av rasen ^^ De har så många olika, häftiga färger som man gärna vill se. Hoppas en ny version kommer snart :D

2017-09-04 @ 10:13:52 - http://jorvikhantverkaren.blogg.se
Postat av: Juana Diamondrider

Jag tycker de verkar lite tråkiga... Äger ingen själv men har en nordsvensk... Håller helt med dig g Haley! Vore fantastiskt om en sådan gäst kom!

2017-09-04 @ 15:09:29
Postat av: Juana Diamondrider

Jag tycker de verkar lite tråkiga... Äger ingen själv men har en nordsvensk... Håller helt med dig g Haley! Vore fantastiskt om en sådan gäst kom!

2017-09-04 @ 15:09:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: