Gallant Unicorn

Alla rosetter jag hittat än så länge

Jag har fotat alla rosetter som jag hittat hittills,  det kan säkert finnas fler.
Vissa är fotade i natt men jag hoppas att ni kan se ändå :)
 
Tillägg: Att skriva och fråga exakt vart rosetternaär och sedan spamma med 15 kommentarer om samma sak är bara ohyfsat. Dessutom är det inte så svårt, om man kan se till exempel ett slott och fält i bakgrunden så är det kanske en bra utgångspunkt för vart man ska leta. Kanske skulle det vara enklare att bara utgå från det och försöka själv istället för att vara otrevlig mot mig? Duger det inte med mina bilder så ut och leta på egen hand :)
 
Rosetterna jag hittade igår:
Och så rosetterna jag hittade i natt:
Den sista bilden är tagen inne i gruvan i Moorland.
  Rosetter fredagen 6:e april
Fick av någon anledning inte med den 7:e rosetten på bild så jag loggade in på mitt andra konto för att fota den.
Rosetten är nere i det lilla skogområdet mellan cirkusen och bron till Skördebygden.
 
 Rosetter lördagen den 7:e april
 
 Söndag 8:e april
 
Rosetter måndagen den 9:e april:
(Den sjätte rosetten är inne i djuraffären i Fort Pinta)
Tyvärr så hann jag inte leta längre efter den sjunde rosetten. Lägger till den här i efterhand om jag hittar den senare.
Rosetter tisdagen den 10:e april:
 
 (Jag har bara hittat 6 rosetter idag med, men jag kastar in den 7:e så fort jag hittar den. OM jag hittar den haha!)
 
Jag kommer uppdatera det här inlägget i takt med att jag hittar fler rosetter :)
 
Belöningarna man får när man lämnar in rosetter:
(kommer så klart fylla på även här allteftersom jag kunnat lämna in rosetter och byta till mig saker)
En långärmad tröja.
Ett par tights/leggins.
 Ett par ballerinaskor.
 En hjälm.
Ett schabrak.
Ett träns.
 En sadel.
 
Nu verkar det inte som att det går att lämna in fler rosetter.
Lite synd att vi inte fick benlindor som matchade det fina schabraket :/
 
Jag misstänker att vi kommer att få man och svansrosetter i senare uppdrag. Det känns mest logiskt?

Kommentarer
Postat av: Ellen Queenheart

Jag hittade fyra rosetter igår, fast så orkade jag inte leta så mycket heller :D

2018-04-05 @ 13:24:27
Postat av: Anonym

Jätte snällt att du delar med sig! Var är den sista bilden tagen? :)

Svar: I gruvan i Moorland :)
ssohaley.blogg.se

2018-04-05 @ 15:46:00
Postat av: Eva Bunnyland

Tack, det där underlättar för mig! x) Dock är min chatt avstängd för att jag kallade rosetterna fjantiga...

Svar: Haha wow. Folk kommer inte våga skriva något alls i chatten till slut...
ssohaley.blogg.se

2018-04-05 @ 16:16:49 - http://ssoeva.blogg.se
Postat av: Liv mountainberg

Bara jag som hittar bara runt 6-7 rosetter varje gång jag loggar in? jag kan leta runt hela nilmers högland men bara hitta 1-2 rosetter.? kan man bara hitta ett par stycken varje gång man loggar in elr?

Svar: Det tillkommer 7 rosetter varje dag :)
ssohaley.blogg.se

2018-04-05 @ 16:52:22
Postat av: Anonym

Tack! Detta underlättade verkligen så mycket :]

2018-04-05 @ 18:54:43
Postat av: Anonym

Hej! Jättebra inlägg! Jag vill bara hälsa att jag hittade en rosett ”i” den där lanternan/ljuspelaren (?) som är bredvid vägen mellan Moorland och Fort Pinta. Jag tog den när det var morgon och den lyste, men förmodligen är den kvar även på dagen. Annars skulle det vara jättekonstigt! Alltså den där vita luckan som det lyser om när det är mörkt. Ha det bra!

2018-04-06 @ 06:30:58
Postat av: Anonym

Nu på morgonen hittade jag även en rosett i Conrads smedja. Men en sak är jättekonstig: jag var i Moorlands-gruvan igår och trots att jag kollade i alla hörnen fanns där ingen rosett. Men idag fann jag en. Nu på morgonen hittade jag de du hittade på natten, men på de platser jag hade hittat igår (alla du hade hittat på dagen) fanns ingen rosett. De sa väl att rosetterna skulle fyllas på varje dag? Aja, förstår inte riktigt men det löser sig säkert. Och kl är ca 7 nu när jag spelar, så det borde väl ha hunnit bli en ”ny dag”

2018-04-06 @ 06:55:37
Postat av: Svea Duskbook

Vart är den sista bilden tagen ?

Svar: I gruvan i Moorland :)
ssohaley.blogg.se

2018-04-06 @ 10:24:23
Postat av: Anonym

Tack så jättemycket! Jag hade hittat ca 7 st och nu hittat alla dem på bilden (ca 18-19 st har jag tagit sammalagt)

2018-04-06 @ 13:39:03
Postat av: Kendra Hawkson

Tack så mycket för detta! <3

2018-04-06 @ 18:48:13
Postat av: Anonym

Hej det finns en bakom regnbågs ballongen 😊

2018-04-07 @ 08:46:26
Postat av: Juana Diamondrider

Jag har fått skor också och det finns en rosett på discot :)

2018-04-07 @ 08:58:04
Postat av: Juana Diamondrider

Jag har fått skor också och det finns en rosett på discot :)

2018-04-07 @ 08:58:56
Postat av: judith

älskar filten på hästen den är så fin med blommorna och färgerna

2018-04-07 @ 14:48:10
Postat av: Anonym

Sry att jag frågar men vart är rosetten nr 4?

Svar: Bakom cirkusen :)
ssohaley.blogg.se

2018-04-07 @ 16:08:17
Postat av: Stina Prettysten

Tack, det här hjälpte verkligen jättemycket!❤️Har du föresten upptäckt om det varit något aprilskämt än i år?

Svar: Det verkar som de skippade det helt i år
ssohaley.blogg.se

2018-04-07 @ 21:27:14
Postat av: Alicia Stardaughter

Jag har hittat en till som du inte har fått med.
När man rider över stenbron från Fort Pinta ut till vägen. Titta ner till höger så ser du en rosett på en gräskant vid stupet typ :)

Svar: Men den kom väl idag? :)
ssohaley.blogg.se

2018-04-10 @ 11:29:07
Postat av: Alicia Stardaughter

Ja det kanske den gjorde ;D

2018-04-10 @ 11:47:24
Postat av: Clara

Tror du att det är värt att samla fler rosetter även fast man fått alla belöningar som finns?

Svar: Jag har gjort det eftersom jag tänker att de kanske kastar in fler uppdateringar som rör rosetterna senare :)
ssohaley.blogg.se

2018-04-10 @ 12:41:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: