Gallant Unicorn

En ny tidning om spelet, StarStable Magazine

I morse satt jag och slökollade på Instagram samtidigt som jag letade rosetter i spelet, och så fick jag upp en bild från tidningen Min Häst där de skrev om en ny tidning om SSO! Blev så klart sjukt nyfiken och begav mig till Ica för att undersöka om den fanns där. Det gjorde den! (Okej jag skulle köpa plantjord och kattsand och hade tänkt vänta med att åka och handla men nu blev det liksom mer spännande haha!).
 
Tidningen såg inte mycket ut för världen först, väldigt tunn...
Men, jag blev positivt överraskad för det stod massor av intressanta saker om spelet och hur det går till på den andra sidan. Alltså den sidan vi spelare inte får se så mycket av, hur spelet skapas och fakta om spännande saker! Jag tycker absolut tidningen var värd de 50 kronorna den kostade! Jag sparar på allt som har med spelet att göra, så jag hade nog köpt den för 50 kronor även om det bara varit en poster i...
Men, den här var riktigt bra och jag ser fram mot nästa nummer av tidningen. På sista sidan står det att nästa nummer kommer ut den 12:e juni och vi fick även veta att ett tredje nummer av Jorvik Gazette kommer ut den 8:e maj. (Det här är alltså två olika tidningar!)
 
Har du 50 kronor som du kan undvara så tycker jag absolut att du ska köpa den här tidningen!
Jag har ingen aning om vart den säljs, men jag hittade den på vårt lilla pluttIca där jag bor så jag antar att den finns i de flesta affärerna? Efter en snabb googling så kan jag med säkerhet meddela att den säljs på Pressbyrån.
Jag har inte kunnat hitta mer information men om de släpper en lista på butiker som säljer tidningen senare så kommer jag att uppdatera inlägget med den :)
 
 
(Såg först nu att man får 500 Starcoins i tidningen med haha,
tittade inte ens på det. Såg bara att det stod StarStable och köpte!)

Kommentarer
Postat av: Denise Dolphinblanket

Har köpt den :D
Det är värt när man får star coins! XD

Svar: Jag hade köpt den även om man inte fick Starcoins haha
ssohaley.blogg.se

2018-04-10 @ 19:17:18
Postat av: Ebba Highland

Åh vad roligt! Ska absolut köpa den om jag lyckas hitta den någonstans, det där med att ha 50 kr över kan man väl diskutera lite haha men men det får väl funka på nåt sätt, har faktiskt pengar på mitt bankkonto som jag jobbat ihop själv så får väl ta av de haha ☺️ Vill ha den och 500 sc tackar man ju inte nej till liksom😅 Hoppas på att hitta den någonstans här. Tack för att du skrev om det och sådär, så himla snällt av dig för jag skulle aldrig ens tänkt på det annars❤️

2018-04-10 @ 20:05:10
Postat av: Denise Dolphinblanket

Har du sett att det är tre frågor till Courtney när du öppnar på första sidan?
Annars så är hon där, det borde du läsa haha! :P

Svar: Jajajmen :)
ssohaley.blogg.se

2018-04-10 @ 21:49:03
Postat av: Anonym

När jag letade efter mitt namn om jag födfens på jotvk, det blev Iris Rainstprm! Jag bara: OMG! RAINSTORM!
Haha

Svar: Haha vad kul! Mitt blev Nikki Hawksong, såååå fint! :D
ssohaley.blogg.se

2018-04-12 @ 15:34:48
Postat av: Denise Dolphinblanket

Oj, råka skriva Anonym!

2018-04-12 @ 15:35:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: