Gallant Unicorn

Tips på event du kan ha med din klubb

Vad olika klubbar har för event är så klart väldigt varierande med tanke på att alla klubbar i spelet består av olika sorters spelare. Vissa tycker att det roligaste som finns är att få den bästa tiden på resultattävlingar och andra tyker att kuragömma är det bösta som finns. I Sneaky Dragons har vi väldigt varierande event, allt från mästerskapsveckor i olika grenar till skattjakter. De eventen jag tycker bäst om är de där jag har en chans att vinna - alltså inte resultattävlingar haha! Däremot  frågesporter och skattjakter, det är något jag älskar!
Skattjakt går till så här:
En spelare gömmer sig någonstans i spelet och ger deltagarna olika ledtrådar.
Hittar man den gömda spelaren efter första ledtråden så får man 3 poäng, andra 2 och den tredje ger ett poäng. Vi brukar köra med att vi väntar fem minuter mellan ledtrådarna. Har jag till exempel gömt mig hos Spejarmäster så kan den första (alltså den svåraste) ledtråden vara ''drömfångare''. 
Den som håller eventet bestämmer vilka transportmedel som är tillåtna, om det exempelvis är tillåtet att åka med ballongen till Dinodalen eller om man får ringa hem för att komma fram snabbare.
En viktig sak att komma ihåg för den som gömmer sig är att röra på sin karaktär/häst för annars blir man osynlig och ja, då är det inte lätt att bli hittad haha!
 
Här är en länk till Sneaky Dragons eventregister, vissa av eventen finns det förklaringar till så det är bara att börja leta efter något du tror skulle passa din klubb! :D
 
(Bild från när påhittiga Alyssa hade knåpat ihop två hela veckor med Harry Potter-tema)

Kommentarer
Postat av: Stacy Starlight

Tack för tipsen! Ska ge de till Silly tails ägare, altså den klubben jag är med i❤️❤️

2018-04-01 @ 20:07:18
Postat av: Eva Bunnyland

Nice, tack! Såg din Sant eller falskt-video och det körde jag med min klubb (menar inte att härmas men det var kul) ^^ I framtiden kanske det blir någon Harry Potter vecka här också... ;)

2018-04-03 @ 10:24:34 - http://ssoeva.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: