Gallant Unicorn

Nya Nordsvenskar!

Har ni sett videon?
 
 
Intressant hur de valt att ta med en avklippt svans, jag hoppas i alla fall på att det bara ska vara taglet som är avkapat och inte själva svansen. Nog för att det var vanligt förr, men jag tycker alla hästar (och andra djur för den delen) ska få ha kvar sin svans. De har fått den av en anledning, då ska den få vara kvar enligt mig. Ja, jag vet att det bara är ett spel och att pixelhästarna inte behöver vifta bort flugor, men ändå?
Som tur är verkar det ju gå att välja eftersom de visar dem med både kort och lång svans. Så då är det ju ingen fara. Kanske är det ett första steg mot att kunna välja man och svans separat?
 
Jag är helt säker på att den svarta kommer att flytta in i mitt stall, oavsett hur söta de andra är.
(De visar ju oftast två i en teaser, sen kommer det en tredje till spelet).
Anledningen är att den svarta påminner mig om en häst jag hade när jag var yngre, hon var/är (vet tyvärr inte om hon lever idag) en kallblods travare och hästen i spelet saknar det vita i pannan. Men ser ni likheten?
 
 

Kommentarer
Postat av: Ebba Highland

Ja, de är verkligen lika! Och så himla fin den där kallblodstravaren, så snälla ögon!😻 Och ja båda hästarna när ju superfina, garanterad plats i mitt stall (när jag nu lyckas få råd med dem😂). Asså gud vad fina, lycklig just nu! 🤗🤗kram och hoppas det är bättre med förkylningen och migränen❤️😘

2018-02-05 @ 16:12:02
Postat av: Liv mountainberg

tycker den ljusa färgen är lik connemaran o den svarta ser ut att ha nästan samma färg som en tinkerhäst, dom ser väldigt gulliga ut men jag tycker int om av kappade svansar, svansar är där för mer än bara vifta bort flugor, ska dock bli en intressant häst o hoppas den tredje färgen inte är för lik andra hästar. stegringen va jättefin ^^

2018-02-05 @ 20:38:03
Postat av: Anonym

Vi har såna svansar på våra ardennerhästar alltså korta. Men vi har köpt två hästar från Holland och dom har ingen svans😭

2018-02-06 @ 08:59:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: