Gallant Unicorn

Jag stalkade någon i spelet...

(Ursprungligen publicerat den 27:e juli, testar igen för att se om ni kan se inlägget)
Jag trodde jag hittat något riktigt coolt. En person som åkte runt i en båt, kanske var det en hint om något nytt uppdrag? Kanske skulle båten kunna ta oss till en annan del av Jorvik? Kanske var det någon från GED som var ute och spionerade?
 
Jag såg båten som en liten prick först. Så jag försökte ta mig närmare den för att få en bättre titt på den.
Ser ni den? Här stod jag på kanten av Fort Pintas strand...
(Jag vet att FPS:en syns nere i hörnet, jag orkade inte klippa bort det, okej?)
 
Jag åkte till Sydhoven för att se om jag kunde se bättre därifrån,
men då såg båten ut att vara i närheten av Dundull istället.
 
Så jag åkte till Dundull...
 
Det är en NPC. En stackars NPC som jag jagat runt halva Jorvik.
Allt han vill är väl antagligen att göra sitt jobb (som verkar innefatta att åka runt runt på havet) och så kommer någon och jagar honom med en knubbig ponny. Snacka om att jag kände mig korkad som trodde jag hade hittat något jättespännande!
 
Av någon anledning så fick det här mig att tänka på scenen i ''Rädda Willy'' där Jesse springer längs med vattnet och väntar på att Willy ska hoppa över. Jag älskade den filmen när jag var liten :)
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har också sett den, det är en matros från Gyllenåsarnas den åker bort till den långa bryggan i Dudull där det även står några andra båtar också!

2018-07-30 @ 22:12:13
Postat av: Fiona Friendsea

Den där matrosen alltså! Här om dagen sprang jag runt i Dundull helt rastlös, och på långt avstånd ser jag honom och jag bara: KAN MAN ÅKA BÅT ÖVER HELA JORVIK NU!? :0
Men sen var det bara en NPC. Typiskt.
Kram <3

2018-08-05 @ 10:38:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: