Gallant Unicorn

Ett kyligt event i värmen

Det har varit såååå varmt de senaste dagarna där jag bor, så idag passade vi på att leka i Dinodalen för att svalka av oss lite! Tyvärr så blir det alltid samma sak så fort solen börjar visa sig ute, folk får för sig att de ska ha ett liv utanför spelet helt plötsligt haha! Så vi var bara fem stycken på eventet till att börja med, sen hoppade Nemo in på slutet. Eventet vi hade är ett event som jag, Sasha och Ivy hittade på för några dagar sedan. Det går ut på att en person gömmer sig inom ett område som vi bestämt i förväg, de som deltar ska sedan hitta den personen MEN under tiden som de letar kan de bli fångade av Shrek (ja det var jag haha) och då måste de byta ut sin hjälm eller vad de nu har på huvudet mot den gula hatten vi har som klubbhatt.
Efter de blivit fångade (man blir fångad genom att bli inbjuden i grupp av Shrek) så måste de hitta Jesus (ja det är så här det går när vi hittar på event mitt i nätterna haha) och bjuda in Jesus i grupp för att få byta tillbaka från den gula hatten. Om de hittar personen som gömt sig under tiden som de har den gula hatten på sig så får de inte bjuda in den gömda personen i grupp utan de måste helt enkelt hitta Jesus.
Därför har vi valt att kalla eventet för ''Missionären''. Ja, återigen, det här är vad som händer när event planeras på nätterna... Det blir lite flummigt. Men det är sjukt kul, vi satt på TeamSpeak under tiden som vi hade event och jag började nynna låten från ''Hajen'' när jag hittat ett offer som jag börjat jaga hehe.
 Såg jag inte sjukt skräckinjagande ut? 

Kommentarer
Postat av: Fiona Friendsea

Haha! Tack för detta ”flummiga” eventtips! <3 :D Förresten, kommer du till SSO Live? :) <3

Svar: Så lite så! Nej det gör jag inte
ssohaley.blogg.se

2018-05-15 @ 06:54:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: