Gallant Unicorn

Hej då Fjordingar och Kallter

Har ni läst nyheterna?
Jag vet inte ritktigt hur jag ska känna över det här!
 
 
Jag ville ju så gärna att det skulle hända något med Kallterna, men att de skulle förvinna var ju inte en del av min plan. Jag hoppas verkligen att det beror på att de ska göra om dem, och att vi senare kommer få mer uppdrag med dem så att det inte slutar som med nagellacken i spelet. Ni som spelade då minns kanske att man kunde se nagellack på sin karaktär när man hade de fingerlösa handskarna? Det togs bort och vi fick veta att det skulle komma någon typ av nagelsalong senare. Det visade sig bli väldigt mycket senare då vi flera år senare inte hört mer om det förutom ett svävande svar i mars 2016:
 
 Så det är lite min mardröm nu med Kallterna. Att de ska ta bort dem för att sedan strunta i dem helt. Det kanske låter hårt men ja, det var min första tanke när jag läste om det på nyheterna...
 
Jag är klar sedan länge med allt som har med Kallterna att göra på mitt Haleykonto, dock så funderar jag faktiskt på om jag ska ta och köpa mig en till Fjordhäst där. Ni vet den senaste som kom till spelet? Jag tycker den är så fin, och jag har tittat på den länge men inte kunnat bestämma mig för om det är värt att köpa den eller inte då jag likt många andra önskat en uppdaterad version av rasen. Men om de nuvarande Fjordhästarna kommer att försvinna från spelet så blir det ju en lite annan sak... Jag ska levla klart min Trekehner och sen ska jag åka till Kallterna och titta på hästen igen. Det jag föll för var att jag tycker den har en så fin färg,  nu när de (medvetet eller inte, det vet jag inte) gjort om dimman så man faktiskt kan se hur hästarna ser ut så ser den ännu bättre ut tycker jag!
Det är den här lilla gullisen jag syftar på:
 
Jag äger i nuläget fyra Fjordhästar på det kontot, de här:
 
Visst den översta är väl lite lik den jag planerar att eventuellt köpa.
Dock så tror jag inte jag hade köpt den om den jag tittat på idag funnits när Fjordhästarna kom till spelet från början för jag älskar verkligen färgen på den!
 
Men, att köpa Fjordhäst på Haleykontot kan jag göra när som innan den 10:e oktober. Det jag kommer få lite problem med är att bygga upp ryktet på alla mina konton där jag latat mig. För jag har latat mig rejält. Jag loggade in på Aria för att göra lite dagliga uppdrag med Kallerna och insåg att jag inte ens samlat klart sakerna som man kan byta in hos Sedna? Wow. Så lat!
 
 
Sen lär det i och för sig inte ta särskilt lång tid att bygga upp ryktet hos Kallterna nu när de ökat ryktespoängen man få så pass mycket!
 
Vad tror ni om det här, vad känner ni? Jag känner lite skräckblandad förtjusning. Jag vill så gärna veta mer om Kallterna och få mer att göra med dem, men jag är samtidigt rädd att de ska försvinna och glömmas bort...

Kommentarer
Postat av: Fiona Friendsea

Jag började nästan grina när jag läste inlägget. Varför tar de bort Kallterna, och jag har ju latat mig, så jag har ingen fjording! Paniiik...
Jahaja, får väl hoppas på att de nya fjordingarna blir något iaf..😭

2018-09-20 @ 14:59:12
Postat av: Chloe Coldwater

SSO har skrivit att "Yes, the Kallters will return in the future! We think this new mystery will be better handled by a fully regrouped sisterhood of Soul Riders" i kommentarerna på bilden de lagt upp på den nya fjordingen. Vilket ju låter helt fantastiskt, så jag tror inte att de kommer att glömmas bort :D

Svar: Det är vad jag vill tro, men samtidigt känns det lite som att de ofta gör så ^^
ssohaley.blogg.se

2018-09-20 @ 15:22:40
Postat av: Ellen Queenheart

Jag är inte taggad då jag inte spelat mig fram till Kallterna än. Hehe, är väldigt lat med allt och jag vill ju ha en fjording, men känns inte som om jag hinner spela mig fram dit tills den 10 oktober :(

2018-09-20 @ 18:34:13
Postat av: Dasha coldhall

Jag tycker det är jättetråkigt att de ska ta bort kallterna. Efter så många år av väntan så är allt över. Kommer vi någonsin få veta vad som finns bakom porten?
Jag hoppas jättehårt på att de ska bort för att de sedan ska uppdateras eller att SSO ska ändra lite i storyn så de behöver en paus.
Men den nya fjordingen, så söööt! Jag har gjort en recolour på den, om du skulle vara intresserad av att se den kan du kolla @dashieplaysso på instagram. (Reklam här hehe) men planerar att göra fler recolours på den nya fjordingen.

Jag har aldrig ägt en fjording i SSO, så funderar på om jag ska köpa en gammal eller inte... Jag är en av de som inte får köpa starcoins för mina föräldrar så om jag köper en så kommer det ta flera veckor innan jag kan köpa en ny häst så vet inte... Eftersom de försvinner HELT ur spelet 10 oktober så blir det ännu svårare!
Jag vill liksom ha en gammal fjording men ändå vilja köpa en ny när de väl kommer. Får paniiiiik!

2018-09-20 @ 20:09:04 - http://dashacoldhall.weebly.com
Postat av: Denise Dolphinblanket

Jag är mycket missnöjd, ska ta och jobba ryckte samt köpa en fjordis men jag blev inte glad... Tycker det år fett tråkigt och dom får verkligen ge oss något riktigt lyxigt för att ersätta oss. Får nästan lust att gråta, ska nog skicka in till dom vilket jag hoppas många gör ^^

2018-09-20 @ 20:52:41
Postat av: Anonym

Försvinn inte Kallter! Och era fina fhordisar! ;( Jag blir väldigt glad om fordringarna fortfarande kan vara vita!

2018-09-24 @ 08:13:00
Postat av: Fiona Wolfsmith

Vad händer med Kallter och Fjordingar!? Hoppas de stannar och att Fjordingen fortfarande finns i vit!

2018-09-24 @ 08:14:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: