Gallant Unicorn

Det kommer inte att komma ett nytt område i år heller.

Efter att rykten om att det inte skulle komma ett nytt område i år heller började spridas på Instagram så bestämde jag mig för att skriva till StarStable och fråga för att få ett slutgiltigt svar.
 
Det här är vad jag skrev:

''Hej! Jag har fått ett DM från en annan spelare via Instagram och hon visade en bild på en chatt från er där ni svarat henne att det inte kommer att komma något nytt område i år heller eftersom ni fokuserar på att förbättra de befintliga områdena i spelet. Stämmer detta? 
För i så fall blir jag och väldigt många andra spelare otroligt besvikna. Ja det är jättekul att ni ger de befintliga områdena lite kärlek och det ser verkligen fantastiskt ut, MEN jag och många andra som spelat lite längre (har varit en trogen spelare sedan 2011) börjar ledsna på att det inte finns något att göra när man kommit upp så pass högt i level att det inte finns fler uppdrag tillgängliga. Det enda som vi har att roa oss med är att antingen köpa hästar (vilket är kul men dyrt, och alla har varken möjlighet eller lust att fortsätta köpa nya hästar enbart för att ha något att göra) eller att umgås med sin klubb. Att klubbarna borde få förbättrade och mer funktioner då de är anledningen till att 90% av de jag känner fortsätter spela kan vi ta en annan gång.

När det inte finns något nytt att göra förutom ett kort uppdrag då och då så måste ni väl ändå förstå att folk ledsnar? Det är inte lika kul att logga in längre och jag har sett hur fler och fler börjar försvinna från spelet helt, just för att de inte har något att göra när de loggar in.

Vi har levt med hur områdena ser ut i så många år, och även om det som sagt är jättekul att ni fokuserat på dem så håller det inte i längden. Eftersom vi ändå är vana vid hur de äldre områdena ser ut så är valet mellan ett nytt området med saker att göra eller en uppfräschning av befintliga områden lätt. Redan förra året när ni valde att inte släppa ett nytt området så slutade många att logga in lika regelbundet. Vilket jag tycker är så tråkigt, för jag vill ju spela med mina vänner men jag kan ju inte tvinga dem när de inte tycker att det är kul.

Jag hoppas verkligen att den här personen som svarat den andra spelaren missuppfattat frågan eller helt enkelt kopierat ett svar ifrån förra året. För om ni inte tänker släppa ett nytt område i år heller så förstår jag inte riktigt varför det pratats om platser som inte är tillgängliga i spelet nu i tex midsommaruppdragen.

Det här är absolut inte menat som någon kritik mot er som jobbar med spelet personligen utan mer ett sätt att uttrycka min oro då jag är orolig att fler av mina vänner ska sluta spela på grund av rastlösheten som uppstår när det inte finns något att göra i spelet.

Snälla ge mig inget standardsvar som att ni inte kan avslöja vad som ska komma i kommande uppdateringar utan jag vill gärna ha en bekräftelse på att ni faktiskt läst det jag skrivit. Sen förstår jag ju så klart att ni inte kan avslöja exakt vad ni har planerat, men jag vill i alla fall få ett svar på om det stämmer att ni inte kommer släppa ett nytt område i år heller.

Tack för ett fantastiskt spel, kramar från Haley Rainstorm.''

 

(Om det jag skrev känns rörigt så är det för att jag dels var svintrött och dels hade, och fortfarande har, feber när jag skrev det. Jag ville verkligen inte kasta skit på dem, för jag älskar spelet. Samtidigt var det svårt att inte bli arg när de gång på gång gör tvärtemot vad de tidigare sagt.)

 

Det här är svaret jag fick:

 
Jag har svårt att finna ord över hur besviken jag är.
De kommer förlora spelare när de gör så här. Och jag är till 100 % säker på att det inte bara är jag som anser att de prioriterar fel, men det vill de inte lyssna på.  Det spelar ingen roll hur mycket deras white knights försvarar dem, de måste ju förstå att folk som inte börjat spela nyligen kommer att ledsna helt till slut. När det kommer uppdrag så sällan som dessutom sällan tar mer än en kvart att spela igenom så kommer fler välja att sluta spela eller i alla fall logga in mer sällan. Och behöver man Starcoins när man knappt spelar mer än när det kommer en uppdatering man tycker lockar? Näe. 
Som jag skrev i mitt mail så tycker jag att de bör fokusera mer på funktioner som rör klubbar då väldigt många spelare stannar kvar just tack vare klubbarna.
För med handen på hjärtat  vad finns det att göra i spelet om man inte är med i en klubb?
 
Jag vet att en del av de som jobbar med spelet läser här, hej hej det här är riktat till er.
 
Ponera det här:
 
En person som mer eller mindre spelat sedan spelet släpptes online, som varit med om i stort sett varenda uppdatering sedan onsdagsuppdateringarna blev en grej. Någon som gjort vartenda uppdrag som kommit till spelet. Någon som byggt upp alla rykten som går att maxa till max. Någon som levlat över 200 hästar och ledsnat på att ge pengar till ett företag som inte levererar något nytt, så att köpa fler hästar är inte något som lockar . Någon som känner till varenda liten vrå i spelet, som utforskat varenda centimeter.
Vad finns det för den här personen att göra i spelet nu? 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag är också jättebesviken. Eftersom det inte finns något i spelet just nu funderade jag ett tag på att skapa ett nytt konto och spela igen, men sedan insåg jag att då får de i princip exakt som de vill: nya spelare. Även om de inte släpper ett nytt område tycker jag att de kan släppa lite nya uppdrag och saker som inte försvinner efter en vecka (jag tänker på alla tillfälliga tävlingar osv.) Och jag upplever i alla fall att det knappt är några spelare online som inte 1) umgås med sin klubb 2) kollar på uppdateringen (i fem minuter) 3) kör championat, levlar eller resultattävlar. Och de tre sakerna räcker inte för att folk ska fortsätta spela

2019-08-07 @ 15:54:20
Postat av: Tyra "Grodan" Froghaven

Asså över halva klubben jag är med i tycker sso är tråkigt (inklusve mig) dem och mina vänner är det ända som håller mig kvar, sso är så dumma dem förlorar ju massor med spelare, nu dessutom gör dem quarterhästarnas hopp långsamt så nu tvingas jag köpa en ny häst bara för att jag vill vara snabb :c och jag hatar när dem sätter sjukt dyra sc priser på kläderna. 165 sc för en sadel!?!?

2019-08-07 @ 16:12:33
Postat av: Anonym

Otroligt besviken !! Nya områden är det som håller min motivation upp eftersom att jag inte hittar en klubb som passar mig så fram emot ett nytt område såå mycket!!

2019-08-14 @ 21:51:25
Postat av: Bella

Jag tillhör också "de gamla spelarna" som varit med sedan 2011. Som spelade Starshine-spelen som jag fick genom Polluxklubben.
Precis som du skriver så finns det ingenting för oss att göra i spelet. Jag loggar in max 1 gång i veckan (om onsdagsuppdateringen låter lockande), tycker det är kul att se nya hästar, uppdaterade områden, spela en ny bana som är tillgänglig i en vecka... Sen då?
Jag vill ha långdragna uppdrag (som är fördelade över fler dagar), jag vill upptäcka nya områden och lära känna Jorviks invånare. Varför tog spelet bara slut för oss trogna spelare, någon gång för ett par år sedan? :(

Heja dig Haley !

Svar: Ja det är precis så jag känner, jag förstår så klart att de vill locka nya spelare. Men vi andra då? :(
ssohaley.blogg.se

2019-08-19 @ 18:30:17
Postat av: Eva Bunnyland

Jag håller med. Jag älskar SSO, men jag loggar verkligen in mycket mer sällan nu och många av de jag känner gör också det. Speciellt på Air Star som i princip har dött?
När man började spela var allting så roligt. Det fanns många uppdrag som tog ett tag att spela igenom, det var roligt att levla; det var nya banor som man inte hade kört förut, nu är det bara samma, om och om igen, förutom när det kommer banor som finns i typ en vecka; och man fick upptäcka nya platser och lära känna nya karaktärer.
Nu då? Vad finns det att göra nu?
Inte mycket.

2019-09-09 @ 15:26:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: