Gallant Unicorn

När saker är dyra ryker hästarnas mat

Jag vet att jag varit extremt dålig på att uppdatera här. Jag har helt enkelt inte haft något direkt sug för att blogga om spelet då jag knappt gjort annat än att levla och hänga med klubben. Jag tänkte skriva ett inlägg om ljusritten men sen insåg jag att jag inte tog en enda bild på ritten. Så jag ska göra den på ett av mina andra konton senare, då ska jag se till att fota!
 
Hur som helst, nu vet ni varför jag varit borta och nu är jag här igen <3
 
Jag uppskattar verkligen att de gett oss möjligheten att köpa de nya sakerna i vinterbyn för Jorvik shillings MEN guuuuuud vad dyra de är! Det känns lite som att det är ett trick för att få oss att köpa sakerna för Star Coins ändå. Men, jag har tömt min bank och börjat köpa sakerna för shillings nu undan för undan.
 
För ett tag sedan satt jag och räknade ihop hur mycket shillings jag skulle få ihop om jag sålde det jag har i min garderob. Då räknade jag enbart sakerna i ''sakfliken'' och fick ihop över 60 000 shillings.
 
Det här var det jag hade då och hur mycket jag hade fått om jag sålde det:
 
Hästmat

9520

Pryttlar (alltså olika saker från gamla uppdrag och så vidare)
6920

Skelett och annat från arkeologin
2854

Ren och halloweenpulver
7615

Mat (fika och liknande)
862

Potatisar från potatistävlingen
800

Saker från arkeologin i epona
37 775

 
Först så sålde jag all utrustning jag hade kvar från regnbågsjakten.
(Kolla hur Bowshy dömer mig för att jag är beroende av att köpa saker i spelet!)
 
 
Sen gick jag på hästmaten. Jag använder den ändå inte eftersom jag alltid har stallhjälp och nu för tiden så blir ju hästarna inte hungriga under tiden man rider på dem så det kändes bara onödigt att ha allt det där sparat. Jag sparade två av varje (alltså 2 x 19) sak med resten sålde jag.
 
Nu har jag köpt hela det nya setet till hästen, nästa projekt blir kläderna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: