Gallant Unicorn

Det hemliga uppdraget med räven!

MEGASPOILERVARNING!!!!!
OM DU VILL LETA SJÄLV SÅ LÄS INTE DET HÄR INLÄGGET!!!!!
 
 
 
 
Jag har bönat och bett om något annat att göra än att levla hästar, och nuuuu!
 
Det här verkar vara ett hemligt/dolt uppdrag, jag har bara gjort det två dagar i skrivande stund men jag kommer gå tillbaka till det här inlägget och posta bilder allt eftersom jag hittar platserna. Så som det verkar nu så är räven (båda dagarna jag gjort uppdraget från räven har det varit just en räv man ska hitta, men det kan ju ändras) på olika ställen beroende på vilken veckodag det är.Jag kommer inte att posta bilder på uppdragen du får av räven, bara bilder på var du kan hitta den :)
 
Du måste vara i vildhästläge, annars vill rävis inte prata med dig.
Här startade uppdraget för mig, jag vet inte om det är likadant för alla:
 
Det här är där vi red ljusritten, vid det här trädet så kan man klicka på en svamp. 
Då händer det här:
 
Jag tänker inte posta bilder på allt räven har att säga. Men här är en liten del:
 
Efter det här springer räven iväg igen.
Efter det kan du börja leta över Jorvik. Jag hittade honom på en måndag för första gången för det var då jag såg att det började spridas bilder på instagram haha! 
 
 
Här är platserna jag hittat räven på:
 
Måndag:
 I Dinodalen, Isenskog.
X:389 Y:75
 
 
Tisdag:
 Gyllenåsarnas dal, Smugglarkolonin (mittemot stallet Gyllenbladet, nära smugglarnas grotta)
X:46  Y:102
 
 
Onsdag:
 Spegleträsket i Epona.
X: 166  Y:316
 
Torsdag:
Gröndal.
X:105  Y:250
 
 Fredag:
Mistfall (det står ''Jorbergen'' på kartan på den här platsen)
X: 356  Y:326
 
Just fredagens rävuppdrag var lite speciella då man måste leta efter 5 extra rävar som gömt sig i Mistfall. Eftersom i alla fall en av dem var knepig att hitta så lägger jag upp bilder från det här:
 
 
 
 
Den sista räven letade jag efter läääänge innan Evelina Silverknight kom till undsättning.
Trots att räven säger att hans kompisar är i skogen så är den nämligen inne i Dundull.
När du hittat alla 5 rävarna ska du grottan som du kommer till om du fortsätter uppåt från där du hittade den röda räven. Alltså den med annan röd nynans än de andra.
 
Lördag:
 Vindruvsfälten, mellan Vingården och paddocken.
X: 129   Y: 176
 
Söndag:
 Södra Mistfallskogen.
X: 380 Y:319
 
Det du ska leta efter i dagens uppdrag finns i skogen i närheten av Kora's stuga och sjön och även inne i Dundull.
 
 
 
 
Nu har jag hittat räven för sista gången och avlsutat uppdraget, jag hittade den ju på en måndag för första gången men jag kunde inte hitta den igen måndagen efter, inte heller på tisdagen. Så efter uppdateringen igår så hittade jag den äntligen!
 Den satt mitt på stigen där jag letat flera gånger både på måndagen och tisdagen så de måste ha lagt in den i uppdeteringen för det känns som att det skulle varit omöjligt att missa den där?
 
Hur som helst, när du pratar med räven för sista gången så får du en liten present .
Vad det är får ni se själva när ni gjort klart uppdraget :)

Kommentarer
Postat av: ThereseNightland

Men va xD Jag är HELT 100 på att jag varit vid den där räven i mistfall, uppe på en "plattform" nära Jorvik rangers, hade inte vildhästläge, men det satt en där, stilla, och flytta sig ingenstans!

2020-02-25 @ 11:20:00
Postat av: ThereseNightland

Fast, såg nu att man var tvungen att klicka på en svamp, så då var det nog en random räv som bara satt, Hah :)

2020-02-25 @ 11:21:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: