Gallant Unicorn

Återigen har jag inget som lockar mig i spelet

Jag försöker verkligen komma på roliga saker att skriva om här.
Varför är det så svårt?
 
Jo, för att spelet erbjuder så lite för oss som spelat igenom alla uppdrag.
Det som finns att göra är att köpa hästar och levla dem eller att umgås med andra i spelet.
Ja, med de som man känner väl nog för att prata med via TeamSpeak eller Discord. För via chatten i spelet går det inte att prata med varandra. Det kan inte ens de som försvarar SSO vad de än gör förneka. Så just nu är jag lite less på att spela, eller inte på spelet egentligen för jag älskar det fortfarande. Lite mer på hur det utvecklas. Ja det är jättekul att de fokuserar på att uppdatera befintliga områden. Men det ger inte oss som spelat ett tag mer att göra.
 
Så vad gör jag istället?
Just nu spelar jag WoW, har spanat in en alpacka som jag vill ha. Den här lilla sötnosen kom i den senaste uppdateringen av spelet och om man matar den i 7 dagar så får man den som mount (alltså man kan rida på den). Det krångliga är bara att man varje dag måste leta efter den, den finns bara på specifika platser i spelet och det är inte säkert att man ens hittar den varje dag. Men hur söt är den inte?!
 
Ser ni texten på sidan? Det är uppdrag jag påbörjat. Jag är maxlevel och har fortfarande mängder med saker att göra. Det är anledningen till att jag väljer WoW framför SSO just nu.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller med sååå mycket. När man spelar andra spel så finns det för det mesta så mycket att göra även om det inte är uppdrag, det är tävlingar, olika game-modes, fler guild/klubb-funktioner och så mycket att utforska. Jag förstår att SSO inte har ett lika stort team men jag tycker ändå att de skulle kunna göra så mycket mer om de faktiskt fokuserade på att göra spelet roligare för de som har spelat längre istället för att ändra gamla uppdrag, nya hästar (de är jättefina och jag vet att de behöver pengarna, men jag tror nog att det inte skulle skada särakilt mycket om de skiftade bort lite tid från nya hästar bara under en kort tidsperiod) osv. Med tanke på hur mycket förslag de får in från spelare, till och med instruktioner och inspirationsideer och att en sådan stor del av spelarna nog skulle hålla med om det som du skriver så förväntar jag mig ärligt talat mer från dem.

2020-01-29 @ 21:29:01
Postat av: alexis firepark

jag kan bara gå upp i rykte just nu såå tråkigt bara arkeologin får aldrig några nya uppdrag när jag går upp i level

2020-08-11 @ 09:41:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: