Gallant Unicorn

Allt jag vill är att ha något att göra i spelet

Helt ärligt så tar det längre och längre tid mellan uppdateringarna här enbart på grund av att det finns så lite att göra i spelet. Det pumpas ut nya hästar men utöver det händer det inte jättemycket som vi inte spelar igenom på 10 minuter.
Korta uppdrag och nya kläder varvas med nya hästar och utöver att levla mina hästar och hänga med klubben på event så har jag verkligen ingenting att göra i spelet.
 
Vid det här laget skulle jag bli glad över fiskeuppdrag enbart för att ha något att jobba för i spelet, dagliga, rykten - Vad som helst!
 
Men jag fortsätter att logga in och levla några banor för att sedan vara med eller hålla i event på kvällen. Den där känslan av upprymdhet som brukade infinna sig när vi fått veta att det skulle komma ett nytt område är något jag inte känt för det här spelet på väldigt länge.
Jag vet att det pratas om ett nytt område, men samtidigt så skrev de på Instagram att de varit ''vÄlDigT tYdLigA'' med att det inte skulle komma något nytt område i år heller. Så jag vet inte.
 
Det hade så klart varit jättekul med ett nytt område men av det jag sett är jag lite rädd att det ska vara lika mörkt och dystert som Mistfall och jag tycker verkligen inte om Mistfall som område. Det är mysigt med skogen men jag tycker inte det passar in med det övriga spelet.
 
Bitter, jag? Absolut.
Men jag känner helt enkelt att SSO tar mer än det ger just nu om vi bortser från alla hästar.
Hästarna är jättefina och de senaste helt fantastiska, men det ändrar inte faktumet att de som inte vill eller kan köpa häst efter häst inte har något att göra i spelet efter att de gjort klart uppdragen som finns tillgänliga fram tills nu.
 
Bild på min senaste häst som jag verkligen älskar, så fin! 

Kommentarer
Postat av: Emma

Känner helt ärligt att jag inte vill ha ett nytt område OM det inte är så att det för med sig långa uppdragskedjor och flera ryktesfraktioner. Om allt som kommit till Mistfall i omgångar hade kommit i en större uppdatering hade det nog hållt en upptagen och mer taggad på att det faktiskt var ett nytt område än att det kommer "fortsättning följer" uppdrag som bara är 10 min långa och som man glömmer tills fortsättningen kommer. Jag hade mycket hellre väntat på en sån större uppdatering än att ha massor av tillfälliga grejer som man känner att man måste logga in för att inte missa dem. För om allt det tillfälliga med event försvann skulle det inte vara särskilt kul mer än nån vecka. Ödesridningen känns ju som ett steg i rätt riktning, tycker SSO är lite försiktig med rykten, fiske och arkeologi mm men man vill ju ha något att göra mer än att logga in 10 min varje onsdag.

Svar: Jag känner precis likadant, blev faktiskt besviken på Mistfall just av den anledningen. Det är väldigt vackert, men det är inget som lockar mig då det finns så lite att göra där.
ssohaley.blogg.se

2020-10-15 @ 09:41:14
Postat av: Anna

Alltså jag håller helt med dig, nu när skolan börjar igen så spelar jag allt mindre och mindre. Inte bara för att jag har längre dagar och mer läxor, utan för att det finns inte mycket i spelet som får mig att logga in och göra saker.

2020-10-16 @ 21:58:34
Postat av: Esmerlada

Håller helt med. Jag har så tråkigt varje gång jag loggar in och ibland loggar jag in för att sen logga ut direkt när jag kommit in, för att jag inser hur tråkigt det är.

2020-10-27 @ 21:00:02
Postat av: Anonym

Snygg

2021-04-05 @ 08:16:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: