Gallant Unicorn

En glad nyhet efter en trött dag

Har inte haft någon energi alls idag, tog andra dosen med vaccin igår så jag antar att det är därför. 
 
Blev så glad när jag satt och scrollade på Instagram och ramlade över en bild på en häst jag suktat efter länge. En flugskimmel, närmare bestämt en Arab! 
 
En av mina hjärtehästar var just en flugskimmelfärgad arab. 
Jag har letat och letat efter en bild på honom men jag har inte lyckats.
Jag vet att jag har bilder på en gammal hemsida som jag tyvärr inte kommer in på.
Jag har sökt på hans namn men får bara upp bilder på hans avkommor och släktingar.
Tyvärr så finns han inte längre i livet utan är nu i Trapalanda och uppvaktar vackra ston och äter sina favoritgodisar. Så jag skulle så gärna vilja ha en häst som får representera honom i spelet.
 
 
Första gången jag såg en bild på den hästen var när jag en annan gång satt och scrollade på Instagram och fick upp en bild från ett konto jag inte följde, ni vet såna konton som kommer upp som förslag? Trodde det var en redigering först och suckade lite för jag insåg hur gärna jag skulle vilja ha just den färgen på en Arab i spelet. Så såg jag att kontot hette något med ''spoiler'' och började fundera på om det faktiskt var en häst som skulle komma in i spelet.
Araberna (generation 3) kom till spelet men ingen flugskimmel så långt våra karaktärers pixliga ögon nådde. Jag skulle ljuga om jag satt här och påstod att jag inte var besviken, jag vet att man absolut inte ska lita på spoilers så det var bara att acceptera, meeeeen när starstable själva lyfte frågan genom att dementera att hästen skulle komma till spelet så kändes det riktigt tråkigt. Hästen såg ju ut att vara klar och det var så många som ville ha in den i spelet. Det skapades nya hashtags för att uppmärksamma dem om hur gärna så många av oss ville ha in hästen i spelet. 
 
Det började florera rykten om att starstable hade tänkt släppa flugskimmeln men sedan beslöt sig för att inte göra det för att straffa de som är inne och rotar i filerna och postar spoilers. 
 
Nu idag så postade Starstable den här bilden:
 (bild lånad från spelets Facebooksida)
Så här skrev de som information till bilden:
''Kan du höra marken mullra? Nästa månad kommer dessa underbara nya hästar till Jorvik ! - Håll utkik efter dem den 29 september.
Denna hästrelease är fylld med våra spelares önskemål. Vi är mycket glada över att kunna erbjuda våra spelare 6 helt nya pälsvarianter. Vilken gillar du bäst? ❤️ 🐴

Från vänster till höger:
Quarterhästen: Vid Starshine Ranch - 950 Star Coins.
Arabhästen: På Goldspur's Farm - 950 Star Coins.
Friesern: Vid Jorvikstallet - 950 stjärnmynt. (Oooops, miss i översättningen antar jag?)
Marwari: Vid Gyllenbladsstallet - 950 Star Coins.
Irish Cob (Baserad på @nomitales riktiga häst, Runestone): I Valedale - 850 Star Coins.
Knabstrupper: Vid Jorvikstallet - 750 Star Coins.''
 
De två hästarna i mitten vet jag att många varit frustrerade över länge, först skrev de att de hästarna skulle komma till appen men de kom aldrig. Sedan skrev de att de hade problem med just de hästarna och appen och att de skulle släppa dem inne i spelet istället så jag är jätteglad över att de äntligen kommer, även om jag tror att jag till och börja med att köpa Araben och Friesern. Tycker dock att alla är väldigt fina och skulle kunna tänka mig att köpa alla! 
 
Men det är Araben som ligger mig närmast hjärtat och jag kommer att kasta mig in i spelet så fort det uppdaterat klart när hästarna kommer och köpa honom. Måste bara hitta ett bra namn!
 
Nu börjar det återigen florera rykten om att starstable ska ha haft någon sorts baktanke med de här hästarna, att de valde att skriva att Araben inte skulle komma för att straffa de som sprider spoilers och de som väljer att följa dem och sedan släpper den ändå då de insåg att de kunde tjäna pengar på den.
 
Jag väljer dock att tro att starstable såg att det fanns ett så pass stort intresse för Araben att de valde att släppa den på grund av det. Jag gillar ju Starstable och vill tro det bästa om dem. Visst jag kan tycka att de sköter saker på ett lite märkligt sätt då och då meeeen i grunden så älskar jag ändå spelet och om jag tyckte att företaget bakom det var lömska och enbart var ute att tjäna pengar så hade det väl sagt mer om mig som spelat i snart 10 år än om dem. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: