Gallant Unicorn

Det sötaste Jorvik skådat

 Eller, det är i alla fall bland det absolut sötaste.
Jag menar så klart Gotlandsrussen, de är så fina!
Kunde så klart inte behärska mig utan köpte fem på samma gång och än så länge har jag inte ågrat det alls. Jag tycker helt ärligt att alla 6 Gotlandsrussen är jättefina och det är inte ett enda av dem som jag tycker är mindre fint. Anledningen til att jag lät bli att köpa ett av dem var helt enkelt att den där och då inte tilltalade mig på samma sätt som de andra, men jag skulle ljuga om jag påstod att jag inte varit där och spanat på ponnyn både en och två gånger sen dess.
På bilden syns Kendra Mouselee's och Courtney Silverhill's Gotlandsruss.
Den gulbruna är min.
Det var den mörkbruna ponnyn jag inte köpte, men kanske blir det ändring på det snart.
 
Jag blev direkt helt förälskad i det gulbruna Gotlandsrusset som jag valde att döpa till Goldstar akak Goldie. Hon är baserad på en riktig ponny som jag kände för länge sedan, den riktiga Goldie var en korsning mellan Gotlands russ och Welsh mountain. Hon var liten, kvick och farlig när det vankades omhoppning och samtidigt gudomligt söt och snäll.
En sån där riktigt rar ponny som man önskar att alla små hästmänniskor ska få lära sig rida på.
 
Jag blev nästan lite beviken när Goldie blev level 15, hade gärna levlat henne längre!
Just nu håller jag på att levla Luckycharm aka Charlie, även han baserad på en verklig ponny!
 
Jag kommer presentera mina andra russ i takt med att jag börjar levla dem.
Har varit riktigt dålig på att skriva om nya hästar jag köper...
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

De är så söta älskar Goldie, ser ut som en ponny jag känner! Som brukar kasta av migxD

2022-06-08 @ 05:42:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: