Gallant Unicorn

Okej, låt oss kolla på bilderna från Epona

Varning för låååååångt inlägg, hämta snacks!
 
Hämtat snacks? Okej. Vi ska prata om Epona!
Alltså, jag vill kalla det ''den låsta delen av Skördebygden''.
Är det bara jag eller? Okej det blir ett väldigt långt namn, och kanske är det inte ett så bra namn.
Men jag vill kalla det för det. Inte Epona. Jag tycker inte att Epona låter som en plats, alltså, det är ett fint namn, men jag tycker verkligen inte att det låter som en plats. Förstår ni? Aja det växer nog på mig så småningom. Om ett halvår lär det väl sitta lika naturligt som Skördebygden, eller Gåd...
 
Okej. Det jag tänkte göra är att skriva mina tankar on funderingar kring bilderna vi fått se!
Jag tänkte ta bilderna i samma ordning som vi fått se dem på SSO's hemsida.
(På nyheterna om man ändrar språket till engelska om du råkat missa det...
Eftersom nyheterna är på engelska så står ju namnen så klart på engelska, så jag kommer skriva namnen på engelska eftersom vi inte vet de svenska namnen än. Jag skulle ju kunna översätta namnen men det blir nog bara dumt, även om vissa är rätt uppenbara så kanske SSO döper dem till något helt annat hehe!)
 
 
Jag antar att den lite äldre sneak peek-bilden (det stavas inte peAk, okej?)
är från samma område men från en annan vinkel?
New Hillcrest
 
Min spontana reaktion är : NÄEH! Vad är det här? Någon billig version av Sims? 
Husen ser verkligen jättefina ut, väldigt detaljerade med vackra fönster. Men varför?
Det känns inte som att det där hör hemma i spelet, vad ska det fylla för funktion? Kommer vi
få dagliga uppdrag där vi ska dela ut tidningen till NPC:erna som bor i husen? Kommer vi verkligen
att få rida på den där fancy asfalterade vägen? Jag bor ju själv i ett villaområde, och trots att jag
älskar hästar hade jag faktiskt blivit fly förbannad om nån liten hästbrutta hade klampat in på min
gräsmatta med sin kuse. Och dessutom är det inte särskilt säkert att kuta runt på asfalten med hästen...
 
''Din häst får inte följa med hit'', eller? Men känns ju lite skumt att de valt att lägga ett villaområde som dessutom ser ut att vara ganska stort i ett spel som inte alls har fokuserat på öbornas hus och hem tidgare. Så jag är nyfiken på vad som kommer att hända här. Ja jag är lite negativ än så länge.
Men jag är inte en sån person som vägrar att ändra uppfattning, det kan ju bli helt awesome!
Det återstår helt enkelt att se!
 
 
 
Mirror Marshes
 
Vad blir det på svenska, Spegelkärr/kärren? Eller? Så förvirrad. Okej, ni ser ju det engelska namnet.
Första gången jag såg bilden tänkte jag : '' Jaha, varför visar de ens det här för oss? Man ser ju inget?''.
Sen tittade jag lite mer på bilden. Och så ännu mer, och vi får veta en hel del!
 
Vi ser bland annar växter, träd och blommor som inte finns på andra platser i spelet! Det ser ut att vara två helt nya sorters (arter kanske?) träd. Okej, jag är inte så bra på träd. Ett av de nya träden ser ut att vara hängpilar, vad de andra träden (okej vi ser bara ett på bilden men...) vet jag inte. Närmast ''kameran'' ser vi Kaveldun. En riktigt söt detalj i spelet! Och sen något som jag vill kalla Praktlysing eftersom de påminner om såna blommor. Haha nu förvandlades min blogg till en biologilektion.
 
Okej, tillbaka till själva spelet! 
Vi får veta att kärret består av mycket vatten (nähe, whaaat?!) haha, nej men vi får se två broar, nedfallna stockar och en väg lite längre bort. Så fort jag ser stockar i spelet tänker jag på tävlingar och hinder!
Och hörrni, kan ni tänka er alla nya ställen att ta kort och filma på? Ehe inbiten bloggare och youtuber här! Ser ni att det ser lite dimmigt/disigt ut med? Eller är det meningen att det ska vara på morgonen?
Jag är så nyfiken på vad det är här stället kommer kommer att vara del av.
Jag menar: '' Här har ni ett kärr''- känns ju inte så logiskt? Jag vill veta nuuuu!
 
 
Namnlösa stället 
 
Okej, det heter ju så klart inte så. Men jag har inte hittat något namn för det vi ser på bilden.
Det vi ser är dock väldigt spännande! Det ser ut att vara en paddock och en hage, eller är det kanske två paddockar? Eller två hagar? Två platta saker med staket runt. Så. Och en hästfrisör? Betyder det att det kommer att finnas ett stall i närheten? I och för sig så ligger ju hästfrisören i GÅD vid hamnen och inte vid stallet? Men det borde ju finnas ett stall eftersom det ser ut att vara paddockar/hagar där med!
 
Det mest uppenbara är väl huset vi ser mitt i bilden, det ser ut som att det är en veterinär som står utanför vad som ser ut att vara en garageport? Vad är grejen med garageportarna nu då? (Kolla på den första bilden med!). Kommer det att komma fler bilar som kör runt som galningar och mosar stackars hästar? *hint hint* bilen som åker mellan Steve's och Fort Pinta *hint hint*. Kanske kommer vi att få köra bil? Haha näe, det tror jag inte. Men det hande kanske varit lite roligt ändå? Det kanske inte var så mycket att se i bilden ändå, eller inte mycket som gav oss information i alla fall...
 
Vi har även fått se den här bilden tidigare:
 
Så, vad tror vi om det här? G.E.D?  Det ser ut som någon form av kontor kanske?
Ser ju ut som en reception med den där bänken och allt?
Vi ser en laptop, stolar, en eh, vad heter det på svenska? Eh jag tänker kalla det kaffeautomat!
Och det mest uppenbara av allt, en hiss! Lite mer fancy och ny än hissen i Dinodalen!
 
Vi har ju fått veta nu i de senaste nyheterna att vi kommer att få fortsätta att bygga vidare på vår relation med G.E.D. Kommer vi att få komma in i det nya området genom G.E.D?
(Börja bygga rykte med G.E.D i Jarlaheim om ni inte gjort det latisar^^) 
Det ryktas ju att G.E.D har haft en massa skumma saker för sig...
 
Och får vi reda på vart Harald håller hus och vad som hänt med honom?
Om du nu tänker ''Jaha, och vem tusan är Harald nu då?'' Så läs mitt inlägg om honom här!
 
 
 
 
Det vi inte fått se bild på men som de hintat om är en by som kommer heta Crescent Moon Village på engelska. Är det kanske något som hänger ihop med den sista bilden där vi inte får se så mycket?
Eller är det ett helt annat ställe? Åh, så mycket att upptäcka! Jag kommer att säga hej då till alla irl för några timmar och sen bunkra upp med frukst, Monster och godis och bara mys-spela!
 
 
Men, den viktigaste frågan av alla: När får vi komma in i det nya området? 
Haha ja jag är sjukt otålig! Men det borde ju inte ta så lång tid, de har ju skrivit tidigare att det skulle komma under hösten och nu är hösten snart över! HYPE! Okej, nu har jag skrivit så mycket om så olika saker så nu blir det bara rörigt och vi avslutar här tycker jag hehe. Hoppas någon orkade läsa iaf haha!
 
•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*• Tack för att just du läser min blogg! •*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHAHAHA OMG VARIT DÄR

2015-11-09 @ 09:14:34
Postat av: Matilda Southtree

Ska fundera lite mer på det här sen! Är i skolan nu, såå... Menmen, tack för att du skriver sånt här cX

2015-11-09 @ 12:28:30
Postat av: Cassandra Lightninglund

Orkade läsa ;) Men GUUUUD vad jag längtar!! Skulle varit grymt om vi hade fått köra bil på sso! Bara kul att läsa! :D

2015-11-09 @ 20:30:40
Postat av: OboyPonnyn

Om man tittar noga på laptopen på bilden med hiss (Jag är så duktig på att förklara, jag vet) så ser man GED's logga...Eller är det bara jag?

Svar: Näe det ser ut som deras logga :D
ssohaley.blogg.se

2015-11-09 @ 20:46:25
Postat av: Ellen Greenlund

Tycker som du om de översta bilderna! Ser ut som en billig version av Sims. Och en tanke om det namnlösa stället är att eftersom att sso ÄLSKAR att reta oss med en massa bilder där man inte får veta jättemycket, men ändå se endel så kaske stallet (om det nu finns nåt) är liksom "bakom kameran" så att säga. Det är vad jag tycker och tror :)

Föressten, jättebra blogg!

Svar: Haha precis! Tack så mycket :)
ssohaley.blogg.se

2015-11-09 @ 20:49:16 - http://greenlunds.blogg.se
Postat av: Aali

Om jag räknat rätt så tog det ungefär 2 månader från det att vi fick första ledtråden om dinodalen till att sso släppte det. Nu har det snart gått 2 månader sedan de släppte första ledtråden om södra skördebygden (hatar namnet epona, låter så konstigt? idk why) Men om jag nu räknat rätt så bör det komma om 1-3 veckor typ!

är så sjukt exited :DDDD

Svar: Ja samma här! Känns ju lite som att om de drar på det allt för länge så kommer det ju krocka med julfirandet i spelet?
ssohaley.blogg.se

2015-11-09 @ 23:24:49
Postat av: Matilda Southtree

"Kommer vi få dagliga uppdrag där vi delar ut tidningen till NPC:erna som bor i husen?" DU GISSADE RÄTT XDDDD

Svar: Haha ja, så sjukt!
ssohaley.blogg.se

2016-01-11 @ 22:38:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: